וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בקצב שנתי של 0.7% - קצב הצמיחה הנמוך ביותר מזה 8 שנים

עפרה שלו

27.7.2001 / 16:09

כלכלנים חזו צמיחה של 0.9%; השקעות ההון של בתי העסק נפלו ב-13.6%; הצריכה הפרטית צמחה בקצב של 2.1%

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בקצב שנתי של 0.7% - קצב הצמיחה הנמוך ביותר מזה 8 שנים. כלכלנים חזו צמיחה של 0.9%. מהדו"ח הממשלתי עולה כי הכלכלה הגדולה בעולם נפגעה מהאטה בהשקעות ההון של בתי עסק בציוד ובתוכנות, ומההאטה בצריכה הפרטית.

התוצר המקומי הגולמי בארה"ב (GDP), סך כל הסחורות והשירותים בארה"ב, צמח בקצב איטי יותר מאשר ברבעון הראשון, אז צמח ב-1.3%. קצב צמיחת התמ"ג היה הגרוע ביותר מאז ירד ב-0.1% ברבעון הראשון של 1993. ברבעון המקביל לפני שנה צמח התמ"ג ב-5.6%.

הצריכה הפרטית, שבלמה מעט את ההאטה בארה"ב, צמחה בקצב של 2.1%, לעומת 3% ברבעון הראשון. השקעות ההון של בתי העסק נפלו ב-13.6%, לאחר שירדו ב-0.2% ברבעון הקודם. סיסקו , לוסנט ו-HP (היולט פאקרד) הן בין החברות שנפגעו מההתכווצות בהשקעות ההון.

בתי עסק הפחיתו 26.9 מיליארד דולר ברמות המלאי, לאחר שהפחיתו 27.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון. ההפחתה עשויה להביא לעלייה בתפוקה בחודשים הבאים.

הדו"ח מצדיק את 6 הורדות הריבית בהן נקט הבנק הפדרלי מאז תחילת השנה. אנליסטים מעריכים כי הריבית הנמוכה על הלוואות, הירידה במחירי האנרגיה והקצוץ המתוכנן במסים יתרמו להתאוששות הכלכלה מאוחר יותר השנה.

אתמול פורסם כי חלה ירידה חדה מהצפוי של 2% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני בארה"ב, לנוכח חולשה בריכות רכבים ומחשבים ע"י הצרכנים. סקר כלכלנים מוקדם שערך Briefing.com הראה תחזית לירידה של 1% בלבד בהזמנות בחודש יוני. להוציא השפעת רכישות בכל הקשור לענף התחבורה חלה ירידה של 1.5% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully