וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עבר לעליות של קרוב לאחוז על אף תוצאות התמ"ג והדו"חות של JDS; צ'ק פוינט עולה בכ-5.5%

גיא ימין

27.7.2001 / 22:09

הצמיחה של 0.9% בתמ"ג ברבעון השני - הנמוכה ב-8 השנים האחרונות; הרמוניק עולה ב-11.5%; אמדוקס ופריסייס רושמות ירידות של כ-6%

מגמה תנודתית ממשיכה לאפיין את המסחר היום ובשעה זו אף לוקחים המדדים המובילים כיוונים מנוגדים. עלייה של 0.8% נרשמת במדד הנאסד"ק, על אף תוצאות התמ"ג המאכזבות בארצות הברית והדו"חות הרבעוניים השליליים של ענקית האופטיקה JDS יוניפייז (סימול: JDSU), ואילו מדד הדאו ג'ונס, שהושפע יותר מהבשורות שהגיעו מהזירה המאקרו כלכלית, מאבד 0.1%.

הדו"ח הממשלתי בנוגע לתמ"ג בארצות הברית הצביע על קצב צמיחה של 0.9% בלבד על בסיס שנתי, ירידה מ-1.3% ברבעון הראשון ומ-1.9% ברבעון הרביעי של 2000. קצב זה למעשה הוא הנמוך ביותר בשמונה השנים האחרונות, מאז ירידה של 0.1% ברבעון הראשון של 1993.

הנתונים שפורסמו מחזקים את ההערכה הרווחת כי הפחתת ריבית נוספת, השביעית במספר השנה, עשויה להיות המוצא המוניטרי עליו יבנה הבנק המרכזי לאישוש הכלכלה, יחד עם הפחתות מס הצפויות עוד השנה.

לא מסייעים למומנטום נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש יוני של אוניברסיטת מישיגן. אלה הצביעו על רמה של 92.4%, נמוך מהצפוי, מה שמעיד על ירידה בנכונות הצרכנים לשלוח את ידם לכיס תוך שהם מגדילים את הצמיחה בארצות הברית. עוד מכבידות על המדדים המובילים תוצאותיה של JDS, ספקית הרכיבים לסיבים אופטיים הגדולה בעולם, שדיווחה אמש על הפסד נקי אסטרונומי של 50.6 מיליארד דולר לשנת הכספים שהסתיימה עבורה ב-30 ביוני, מתוכם 9.7 מיליארד דולר ברבעון החולף. בניגוד להערכות האנליסטים המוקדמות לרווח תפעולי של 3 סנט למניה, הצליחה ענקית האופטיקה להפתיע לרעה עם הפסד תפעולי של 9 סנט למניה, והיא מאבדת עתה 11.3%.

וכאילו לא די בכך, JDS הודיעה כי היא אינה מצפה לשיפור במכירות ברבעון הנוכחי, וכי על מנת לצמצם את הוצאותיה היא מתעתדת לקצץ 7,000 משרות.

תוצאות חיוביות יותר הצליחה להציג קואלקום (סימול: QCOM), המפתחת שבבים וטכנולוגיה בתחום הוויירלס. קואלקום רשמה ירידה ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, אך די היה בכך שעקפה את תחזית האנליסטים לרווח למניה בסנט אחד כדי להקפיץ את המניה ב-6.3% עתה.

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות במניות הישראליות

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה קלה לעליות שערים. בין העולות ניתן למצוא את צ'ק פוינט שרושמת עלייה של 5.7% למחיר של 44.2 דולר, המשקף לה שווי של כ-11.8 מיליארד דולר. את העליות במניה היום ניתן לייחס בין היתר לתוצאות הרבעון השני שפירסמה אמש חברת האבטחה וריסיין (סימול: VRSN).

נראה כי האמרה "כשיורד גשם כולם נרטבים" פועלת גם בפן החיובי, כך שדו"חות מוצלחים משפיעים לטובה על חברות אחרות במגזר, ובמקרה זה, צ'ק פוינט. התוצאות של וריסיין מובילות את המניה לעליות של 15.9%, לאחר שהחברה הצליחה להציג רווח של 25 סנט למניה, תוך שהיא עוקפת את ממוצע האנליסטים ב-11 סנט. בנוסף זינקו הכנסות החברה ב-230% לעומת הרבעון המקביל, ל-231 מיליון דולר.

בשעה זו מוסיפה נייס , שפירסמה את דו"חותיה אמש, 1.3% למחיר של 14.5 דולר, המשקף לה שווי של כ-173 מיליון דולר. יצרנית מערכות ההקלטה הדיגיטליות דיווחה על הכנסות של 30.5 מיליון דולר ועל הפסד של 53 סנט, ובית ההשקעות סלומון סמית ברני העלה בתגובה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד מ-15 ל-18 דולר, בכ-25% מעל למחיר הסגירה אתמול. נציין עם זאת כי בבית ההשקעות הנמיכו את תחזית המכירות והרווח להמשך השנה על רקע התחזיות שסיפקה החברה.

הרמוניק ממשיכה לעלות

גם הרמוניק נהנית מעליות בעקבות הדו"חות הרבעוניים שפירסמה ביום רביעי לאחר המסחר. החברה, המספקת פתרונות פס רחב להעברת וידאו, קול ונתונים, דיווחה אומנם על ירידה של כ-40% במכירות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל, אך העריכה כי היא תחווה גידול במכירות במחצית השנה של השנה.

מניית החברה, לה שני מרכזי פיתוח בישראל, מנתרת ב-9.9% למחיר של 15 דולר במחזור כפול מהממוצע היומי, ובשלושת הימים האחרונים רשמה עלייה מצטברת של כ-35%.

בעולות גם אלקטריק פיול , שצפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ביום שלישי הקרוב. החברה הודיעה אתמול כי התאגיד הגרמני Rewe יחל במכירת מטעני ה-Instant Power לטלפונים סלולריים של אלקטריק פיול, המאפשרים שימוש במכשירים ללא חיבור לחשמל. בשעה זו מוסיפה המניה 5% למחיר של 2.1 דולרים, לאחר עלייה של 3.6% אתמול.

עוד בולטות פריסייס , שמתקנת ב-6% למחיר של 21.9 דולר, לאחר שהוסיפה ביומיים באחרונים כ-26% בעקבות הדו"חות הרבעוניים הטובים, אמדוקס , שרושמת ירידה של 6.2% למחיר של 44.9 דולר, ן-ריט טכנולוגיות , שמאבדת 5.5% למחיר של 3.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully