וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אבטחת המידע וריסיין שילשה את הכנסותיה - המניה מזנקת ב-14%

יהודה שויצר

27.7.2001 / 18:17

החברה העלתה את התחזיות לרבעון השלישי ולשנת 2001; כמחצית מהכנסות החברה נבעו מחטיבת רישום אתרי האינטרנט

מניות וריסיין (סימול VRSN) מזנקות ב-13.8%, לאחר שהחברה דיווחה כי שילשה את מכירותיה ברבעון השני. יצרנית תוכנות אבטחת המידע, המתחרה בצ'ק פוינט , דיווחה על מכירות בהיקף של 231.2 מיליון דולר ברבעון, לעומת מכירות של 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2000. החברה גם פירסמה תחזית אופטימית לרבעון השלישי, ולשנת 2001 כולה, בה היא צופה עלייה נוספת במכירות.

רווחי החברה, להוציא הוצאות חד פעמיות, עלו ב-16 סנט למניה - סנט אחד גבוה מהתחזיות. סמנכ"לית הכספים של החברה, דנה אוון, מעריכה כי רווחי החברה בשנת 2001 יהיו בטווח של 60-63 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 56-60 סנט למניה.

עלייה חדה בהכנסות חטיבת רישום אתרי האינטרנט

וריסיין, שבבעלותה רוב הדומיינים המסתיימים ב-com ,net ו-org, ציינה כי מחצית מהכנסותיה נבעו ממכירות של חטיבת רישום האתרים של החברה. מנכ"ל החברה, סטראטון סקלאבוס, ציין כי חטיבת רישום האתרים ממשיכה להראות שיעורי צמיחה, כיוון שהלקוחות מחויבים להמשיך ולשלם על הזכות להחזיק בכתובות האינטרנט שברשותם.

באמצעות החברה הבת, נטוורק סולושנס, שולטת וריסיין בנתח גדול של שוק רישום האתרים באינטרנט. כאשר הגולש מקיש את שם האתר והסיומת "com" ,"org", או "net", בקשתו מועברת למערכות של חברות כגון נטוורק סולושנס. מערכות אלו מתרגמות את המילים למספרים ומעבירה אותם לספק שירותי הרשת.

כתובות הדוט.קום מהוות כשני שלישים מכלל כתובות האתרים ברשת, ונשאלת השאלה מדוע קיבלה וריסיין שליטה בלעדית על המנגנון. נראה כי הסיבה לכך היא רצון הרשויות להבטיח יציבות טכנולוגית באינטרנט, ולנוע בהדרגה לקראת תחרותיות רבה יותר בענף.

חברת וריסיין מספקת שירותי תשתית מאובטחים עבור אתרי אינטרנט, ארגונים, ספקי שירותי מסחר אלקטרוני ואנשים פרטיים. אתר החברה, התעודה הדיגיטלית ושירותי התשלומים מספקים את האישור, האימות ואת תשתית הפעילות הנדרשים לעסקים מקוונים כדי להפעיל תקשורת וסחר אלקטרוני מאובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully