וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד חריג נוסף של מנכ"ל CSFB ג'ון מאק: קיצוץ שכר המנהלים

עפרה שלו

27.7.2001 / 11:50

במטרה לקצץ בעלויות יתבקשו מנהלים - בהם פרנק קוואטרון, בנקאי ההשקעות בעל השכר הגבוה בוול סטריט - לנהל מו"מ מחודש על חוזי השכר

ג'ון מאק, המנכ"ל החדש של בית ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון, רקם תוכנית קיצוץ עלויות יוצאת דופן, במסגרתה יתבקשו מנהלים בעלי חוזי שכר מובטח לקצץ בשכרם, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל.

פרנק קוואטרון, מנהל בנקאות הטכנולוגיה הידוע של בית ההשקעות, יהיה בין המנהלים שידרשו למו"מ מחודש על חוזה השכר. קוואטרון, בנקאי ההשקעות בעל ההכנסה הגבוהה ביותר בוול סטריט, מרוויח עתה כ-100 מיליון דולר בשנה, לפי הערכות של עובדי CSFB - סכום מוגזם אף בהשוואה לבנקאי השקעות אחרים בעלי שכר גבוה. מחלקת הבנקאות של קוואטרון נחקרה לאחרונה ע"י הממשלה בנוגע להנפקות של מניות.

קוואטרון ומאק נמנעו אומנם מתגובה, אך מקור מקורב למאק מסר כי קוואטרון מוכן לפתוח במו"מ מחודש על שכרו על מנת לסייע לחברה לקצץ בעלויות.

שלא כמרבית בתי ההשקעות בוול סטריט, המעניקים לעובדיהם בונוסים שנתיים הנקבעים לפי חוזק העסקים ומהווים את חלק הארי של שכרם, חתמה CSFB עם כמה מעובדיה על חוזים המבטיחים להם באופן חלקי תשלום קבוע מראש, ללא תלות בחוזק העסקים. אלן וויט, המנכ"ל הקודם של CSFB, חתם על חוזי שכר שמנים עם כמה בנקאי השקעות במטרה למנוע מהם לעבור לחברות המתחרות.

ג'ון מאק מונה לראשות בית ההשקעות מוקדם יותר החודש, לאחר ש-CSFB הדיח את המנכ"ל, אלן וויט, ככל הנראה על רקע חקירה המתנהלת כנגד הבנק בנוגע להקצאות לא חוקיות של מניות בהנפקות. על פי החשד קיבלו חלק מהבנקאים עמלות מופרזות מלקוחות מוסדיים גדולים תמורת הבטחת הקצאות. בדומה לכך, טענה התביעה החדשה כי הבנקים קיבלו טובות הנאה תמורת הקצאות יתר של מניות, והבטיחו מחיר גבוה למניות בשוק על ידי התניית הקצאות בכך שהמניות לא יימכרו לאחר קנייתן.

CSFB הכחיש כי פעל בצורה לא חוקית, אולם פיטר בחודש שעבר שלושה ברוקרים המעורבים בפרשה. ככל הנראה הצביעה החקירה על כך שוויט נתן יד חופשית מדי לאנשיו בבנק, ולא איפשר למנהלים בכירים לבצע בקרה הדוקה יותר. מקורות של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" אמרו כי זו אינה הסיבה היחידה לפיטורי וויט. לדבריהם, התקשה הבנק להתחרות בפירמות הגדולות - גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, והכישלון נזקף לחובת וויט, שכיהן מאז 1997 בתפקידו.

בתחילת השבוע קבע מאק תקנה חדשה, לפיה 430 האנליסטים העובדים בשורות בית ההשקעות אינם מורשים יותר להחזיק במניות של חברות אותן הם מסקרים. CSFB נקט במהלך זה בעקבות המתחרה מריל לינץ'.

לאחרונה הוטחה ביקורת נוקבת בבתי השקעות הגורסת כי דו"חות האנליסטים העובדים בשירותם אינם אמינים מפאת ניגוד אינטרסים. הנושא עלה לכותרות על רקע תביעה שהגיש משקיע כנגד הנרי בלודג'ט, מבכירי האנליסטים במריל לינץ'. בתביעה האזרחית שהגיש טען דבסס קנג'ילאל, רופא בן 46, כי בלודג'ט נתן המלצת "קנייה" למניית חברת האינטרנט אינפוספייס (סימול INSP) על מנת לתמוך בעסקה רווחית עבור מריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully