וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקובס: התקבלו יותר משתי הצעות במכרז צים

הארץ

27.7.2001 / 8:53

בהמשך ההליך יחל שלב המיון, בו יחולקו הפניות לפי קריטריונים ובסיומו תיערך בדיקת נאותות; לפי הערכה כללית, ההצעה הזוכה תיבחר עד תחילת 2002

מאת אבי שמול

המכרז למכירת אחזקות המדינה בצים (48.6%) נסגר אתמול, תוך היענות מועטה מצד חברות הספנות הבינלאומיות. לדברי מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס, "התקבלו כמה הצעות מגופים ישראליים ובינלאומיים, הכוללים משקיעים פיננסיים לצד משקיעים אסטרטגיים". יעקובס סירב לחשוף את מספר וזהות הניגשים למכרז.

"התקבלו יותר משתי הצעות, זה כל מה שניתן לחשוף כרגע", אמר יעקובס. "אני שבע רצון מההיענות. זהו הליך מורכב ויש מקום לאופטימיות לאור פניית חברות בינלאומיות, שניגשו למכרז למרות המצב בישראל".

בהמשך ההליך יתחיל שלב המיון, בו יחולקו הפניות לפי קריטריונים. בסיום שלב זה תיערך בדיקת נאותות (דיו-דיליג'נס). לפי הערכה כללית, ההצעה הזוכה תיבחר עד תחילת 2002.

בשלב זה של המכרז לא הוגשו הצעות מחיר. בעתיד תקיים הנהלת צים מצגת על החברה בפני המתמודדים, ורק אחריה יוגשו הצעות כספיות לפי מחיר מניה. בעקבות ההצעות יתחיל הליך ההתמחרות ובחירת המציע המועדף בוועדה למכירת מניות צים.

לפי תנאי המכרז, ההודעה על בחירת הזוכה במכרז, כולל הצעת המחיר, יועברו לחברה לישראל, שתודיע בתוך 30 יום על החלטתה בעניין. ניהול המכרז עבור המדינה מתבצע ע"י בנק ההשקעות הבינלאומי ארתור אנדרסן.

במידה שהחברה לישראל, הנמצאת בשליטת האחים עופר, תעריך כי מחיר ההצעה אטרקטיווי, שמורה לה זכות הסירוב, המאפשרת לה לקנות את חלקה של המדינה במחיר ההצעה, ולהשלים בכך רכישת 97.5% ממניות החברה. אם תחליט החברה לישראל להשלים את הרכישה. תידרש הסכמתו של הממונה על ההגבלים, דרור שטרום. במקרה כזה יפוצה הזוכה במכרז, ויקבל מהמדינה סכום השווה ל-1% מהצעתו.

אפשרות אחרת היא שהחברה לישראל תממש את זכות ההצטרפות (tag along), המאפשרת לה להודיע בתוך 30 יום אם היא מוכרת את מניותיה לזה שנבחר במכרז. גם הצעה זו צריכה לקבל אישורים שונים, בהם אישורו של הממונה על ההגבלים. אפשרות שלישית היא המשך האחזקה במניות ושת"פ עם הרוכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully