וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים החילופים ברש"ת: גם המנכ"ל פורש

הארץ

27.7.2001 / 8:47

קוסטליץ היה אמור לסיים את תפקידו באמצע 2002; כמו כן שר התחבורה שוקל את המשך כהונתו של יו"ר מועצת המנהלים ברש"ת

זוהר בלומנקרנץ

מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), אבי קוסטליץ, יסיים בחודש הבא את תפקידו - כחצי שנה לפני המועד המתוכנן; כמו כן שוקל שר התחבורה, אפרים סנה, שלא להאריך את המשך כהונתו של יו"ר מועצת המנהלים ברש"ת, צבי שלום, אחיו של שר האוצר, סילבן שלום. מועצת המנהלים ברש"ת תתכנס בשבוע הבא, כדי לאשר את תנאי פרישתו של קוסטליץ; הוא היה צריך לסיים את תפקידו באמצע 2002, אך בתיאום עם שר התחבורה סוכם כי יקדים את פרישתו לסוף אוגוסט.

מועצת המנהלים ברש"ת גם תתבקש לאשר בישיבתה בשבוע הבא את מינויו של האלוף גבי אופיר, מפקד פיקוד העורף שפורש מתפקידו, למחליפו של קוסטליץ בתפקיד מנכ"ל רש"ת. ב-1 בספטמבר יתחילו השניים תקופת חפיפה בת חודש ימים.

בד בבד תסתיים ב-12 לאוגוסט תקופת כהונתו של יו"ר מועצת המנהלים ברש"ת, צבי שלום, ושר התחבורה, אפרים סנה, שוקל שלא להאריך את כהונתו לתקופה נוספת. בלשכת שר התחבורה נשמעה ביקורת על כך, שיו"ר מועצת המנהלים לא הצליח להעביר בוועדת ארגון ותפעול של מועצת המנהלים את שורת המינויים הבכירה להנהלת רש"ת.

בכירים ברש"ת הביעו אתמול פליאה על המידע לפיו שר התחבורה מתכוון שלא להאריך את כהונתו של יו"ר מועצת המנהלים לתקופה נוספת. לדבריהם, זכה שלום לשבחים מפי כל ששת שרי התחבורה תחתם שירת בשנים האחרונות.

לדברי הבכירים, הם אינם מעלים בדעתם כי שר התחבורה יתנכל ליו"ר מועצת מנהלים, רק בגלל שפעל על פי החוק בנושא המינויים ברש"ת. ממשרד התחבורה נמסר אתמול בתגובה, כי "שר התחבורה לא עוסק בנושא זה". מרש"ת נמסר כי "לא ידוע מאומה על סיום תפקידו או על מועד סיום תפקידו של קוסטליץ, וכן כל מידע אחר הקשור ליו"ר מועצת המנהלים, צבי שלום".

בד בבד נמשכים החיפושים ברש"ת עבור מועמדים מתאימים לשורת התפקידים הבכירה; לאחר שוועדת הארגון והתפעול ברש"ת דחתה את רשימת המועמדים מקרב הסמנכ"לים שהציעה ההנהלה - הוחלט להרחיב את מעגל המועמדים באופן שכעת, יוכלו גם בעלי דרגת ראשי אגפים ומעלה להציג את מועמדותם במכרז הפנימי.

המועד האחרון להגשת המועמדות נקבע למחרתיים. המכרז הפנימי מתייחס לתפקידי מנהל נתב"ג, סמנכ"ל למעברי גבול יבשתיים וסמנכ"ל לארגון ומינהל ברש"ת. לא כלולים בו תפקידי ראש מינהלת פרויקט נתב"ג 2000 והסמנכ"ל להנדסה. המשמעות המעשית היא ששמואל קנדל ממשיך למלא את שני התפקידים הללו.

שתי ועדות לאיתור מועמדים לתפקידים המוצעים החלו אתמול לפעול ברש"ת; בוועדה אחת, למינוי מנהל נתב"ג וסמנכ"ל למעברי גבול יבשתיים חברים הסמנכ"ל ליחסים בינלאומיים, פנחס שיף, וממלא מקום הסמנכ"ל לארגון ומינהל, מנחם (מנדול) זליחובסקי; בוועדה השנייה, לאיתור מועמדים לתפקיד סמנכ"ל לארגון ומינהל, חברים הסמנכ"ל ליחב"ל והסמנכ"ל לכספים, יעקב דיין.

ועדת הארגון והתפעול של מועצת המנהלים דנה באמצע השבוע בנושא המינויים ברש"ת, אך לא קיבלה כל החלטה בעניין מינוי זה או אחר. היתה זו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע שלא התקבלה החלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully