וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.9%

נתן שבע

25.7.2006 / 17:35

טבע תיקנה בזינוק של 5.5%. בזק איבדה 2% בעקבות הורדות המלצה מצד אנליסטים. ביטוח ישיר עלתה ב-7.4%. אורכית נפלה ב-13%

בצפון הארץ ממשיכים התותחים לרעום, הרקטות ממשיכות ליפול על יישובים אך הבורסה בתל אביב המשיכה היום לטפס, גם הודות לקפיצה של 5% במניית טבע. המדדים המובילים, שנסחרו במרבית שעות היום בעליות קלות, הספיקו לעלות בסיום בכ-0.9% גם תודות לפתיחה חיובית של המסחר בוול סטריט. מדד המעו"ף עלה ב-0.9% ל-789 נקודות; מדד תל אביב 100 הוסיף שיעור דומה ל-804 נקודות; מדד התל טק שמר על יציבות. מחזור המסחר הסתכם בכ-910 מיליון שקל.

חברת דירוג האשראי Standard & Poor's הצטרפה להודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' משבוע שעבר. S&P אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל והותירה את התחזית על "יציב".

הבורסה בתל אביב לא התרגשה עד כה מהאירועים הבטחוניים, ואיבדה מעט יותר מ-3% מאז תחילת הלחימה לפני פחות משבועיים. נראה כי מרבית המשקיעים מעריכים שמדובר, למרות הכל, במערכה קצרה ואיש אינו רוצה להישאר מחוץ למשחק.

למרות היציבות היחסית בבורסה, הירידה במצב הבטחוני תקלקל, ככל הנראה, את חגיגת הצמיחה של המשק - הערכה שעדיין לא מחלחלת לשוק המניות. בבנק ישראל העריכו אתמול, כי אם המלחמה תיגמר בימים הקרובים, הפגיעה במשק תהיה בהיקף של 1% בתוצר לכל היותר. אך אם המלחמה תימשך, הפגיעה תתרחב. הבוקר פורסם ב-TheMarker, כי לפני הלחימה העריכו בבנק ישראל שיחס החוב-תוצר יירד לרמה של 89% ב-2006 לעומת 99.7% בשנה שעברה - היחס הנמוך בתולדות ישראל - למעט שנת 2000. אבל לאור המצב, ב-2007 ככל הנראה תחווה ישראל הרעה כלכלית וגידול מחודש בחוב.

האירועים בצפון הלחיצו כנראה את נגיד בנק ישראל, שבחר אתמול להעלות את שיעור הריבית ב-0.25% לרמה של 5.5% - 0.25% מעל רמת הריבית בארה"ב. עליית הריבית, שהפתיעה חלק מהשחקנים בשוק המט"ח, החלישה היום את הדולר, שאיבד כ-0.8% ל-4.428 שקלים עם פקיעת האופציות. בשוק הסולידי לא התרגשו מעליית הריבית והאג"ח מסוג שחר לטווחים הארוכים הוסיפו עד 0.1% והגלילים הארוכים שמו על יציבות.

את השוק כולו סחבה מניית טבע, שהתאוששה משפל של שנה וחצי. המניה הוסיפה 5.5% בתגובה לפער שבו פתחה והמשך המגמה החיובית עם פתיחת המסחר בוול סטריט. טבע לבדה, שמשקלה במדד המעו"ף 9.5%, תרמה יותר מ-0.5% למדד.

מניות הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, שנסחרו במרבית שעות היום ביציבות נסחפו עם המגמה החיובית ועלו ב-0.5% ו-0.6% בהתאמה. כי"ל טיפסה 1.2% והשלימה זינוק של 6.5% ביומיים. הזינוק מיוחס לחוזה האשלג שנתחם בין יצרניות האשלג הרוסיות ליבואניות הסיניות, בעלייה של 25 דולר לטון לעומת המחיר בשנה שעברה. לאור זאת, מנהלת כי"ל משא ומתן עם הלקוח הסיני העיקרי שלה לגבי עלייה דומה במחיר. החתימה על החוזה שיחררה לחץ מהמניה, והיא עשויה לשחרר לחץ גם ממאזניהם של חברות האשלג, שנאלצו להקפיא את מכירות האשלג בגלל ביקושים נמוכים בהמתנה לחתימה על החוזה.

בזק איבדה 2.1% לאחר שמטר ההמלצות השליליות למניה מצידם של בתי ההשקעות ממשיך להיערם. בנק ההשקעות מריל לינץ' חתך את מחיר היעד למניה ב-14% ל-5.9 שקלים. הבנק אמנם מותיר למניה המלצת "קנייה", אך הוא מודאג מהעלייה בפרמיית הסיכון לאור המצב הגיאו-פוליטי, וכן מהתחרות של חברות הכבלים בשוק התקשורת הישראלי. אתמול היה זה בית ההשקעות מיטב שהדביק למניה המלצת "החזק" והגדיר אותה כמניה לא אטרקטיווית.

ביטוח ישיר זינקה ב-7.4% לאור ההודעה כי הבנק האירופי לשיקום ופיתוח EBRD ישתף פעולה עם החברה בהקמת חברת ביטוח ברוסיה, בהשקעה של 120 מיליון יורו.

אורכית נפלה ב-13% ומשלימה צלילה של כ-68% מתחילת השנה. הנפילה היום באה לאחר שהחברה חתכה את תחזית ההכנסות שלה ב-2006 בפעם השנייה. התחזית השנתית נחתכת להכנסות של 68-62 מיליון דולר, עם רווח נקי של 6-2.9 מיליון דולר, 35-17 סנט למניה. מדובר על ירידה של עד 39% בהכנסות וקיטון של 70% ברווח לעומת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully