וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית עלתה והדולר היציג ירד ל-4.428 שקלים

טל לוי

25.7.2006 / 15:35

לאומי: "מאז פרוץ מלחמה חלה ירידה חדה בפעילות הלקוחות העסקיים והבנקים הזרים. יש ימים שנראים כמו יום שישי"


יום לאחר שנגיד בנק ישראל העלה את הריבית ולאחר שסוכנות הדירוג S&P אישררה את דירוג האשראי של ישראל, התחזק היום השקל ב-0.76% לעומת הדולר ושערו נקבע על 4.428 שקלים. זהו גם שער הפקיעה של האופציות על הדולר. היורו איבד 0.57% ושערו נקבע על 5.601 שקלים. מחיר הפקיעה על האופציה נקבע על 5.5974 שקלים. אתמול העלה נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית במשק לרמה של 5.5% - 0.25% מעל לריבית שמציעה ארה"ב.

הסיבות להעלאת הריבית הן האינפלציה הגבוהה שנרשמה במחצית הראשונה של 2006 (1.6%) וב-12 החודשים האחרונים (3.5%) - חריגה מיעדי בנק ישראל. סיבה נוספת היא העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל בשל העימות בצפון והרצון להישאר אטרקטיווי בעיני המשקיעים הזרים.

"מאז פרוץ המלחמה, חלה ירידה חדה בפעילות הלקוחות העסקיים והבנקים הזרים ועיקר המסחר מתבצע בין הבנקים המקומיים" - כך אמר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. לדבריו, "הבנקים מנהלים את הפוזיציות שלהם בהתאם למבנה תיק האופציות שלהם וזו גם הסיבה לתנודתיות הגבוהה בימים האחרונים".

ויסקין מציין כי נפח המסחר הכולל ירד בשל הירידה בפעילות הבנקים הזרים. "יש ימים שנראים כמו המסחר ביום שישי. העלאת הריבית אתמול מצטיירת כמעשה הנייטרלי ביותר שפישר יכול היה לעשות. במידה שהיה מותיר אותה ללא שינוי, היה סופג ביקורת על כך שהוא מחפש סיכונים. ואם היה מעלה את הריבית ב-0.5%, הדבר היה מעיד על ביצועי התקציב ואולי זה היה נתפש כהצהרה פוליטית", הסביר ויסקין.

טווח המסחר לשבוע הקרוב עומד על 4.48-4.44 שקלים, כאשר הוא יושפע מהאירועים בצפון. לדברי ויסקין, "האירועים הכלכליים מאחורינו וכעת נותר רק להמתין לאירועים הבטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully