וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר: בדיקות הקרינה נמוכות מהתקן

ערן גבאי

25.7.2006 / 15:03

100 בדיקות הקרינה הראשונות של האנטנות הסלולריות בישראל מראות תוצאות נמוכות משמעותית מתקן הבריאות העולמי

חברות הסלולר מפרסמות לראשונה את 100 הבדיקות הראשונות לקרינה שביצעו עבורן בחודש האחרון החברות המורשות לכך על ידי המשרד לאיכות הסביבה. התוצאות מורות כי רמת התשדורות בכל 100 הבדיקות הראשונות שבוצעו היתה בטווח 1%-0.01% מהנדרש לפי דרישות ארגון הבריאות העולמי. עד כה התבצעו כבר יותר מ-200 בדיקות.

במסגרת הבדיקה נבדקות גם האנטנות של חברת מירס, על אף שזו אינה חברה בפורום החברות הסלולריות ולא משקיעה כספים בפעילות. הפורום הוקם ב-1999 וביצע עד היום כ-5-4 קמפיינים גדולים. כמו כן, הפורום מפעיל פעילויות פרסומיות והסברתיות שונות, מרכז מידע בכל הקשור לעוצמות שידורי הטלפון, ואחראי על כל היבטי ההסברה הקשורים בקרינה. הפורום מפעיל מוקדני שירות ושולח מרצים למגזרים שונים באוכלוסייה. ההערכה היא שעד היום השקיעו שלוש חברות הסלולר הגדולות בפורום לאורך השנים כ-45 מיליון שקל, אך מירס סירבה כל השנים להצטרף לפורום בטענה כי עליה להשקיע במיזם על פי גודלה היחסי.

עם זאת, מירס גדלה בשנה האחרונה וזכתה במכרז לאספקת שירותי סלולר לצה"ל, שחייב אותה בעיבוי משמעותי של רשת הסלולר שלה. למרות זאת, מירס מסרבת בתוקף לקחת חלק בפורום. ממירס לא נמסרה תגובה.

חברות הסלולר החליטו לפני כחודש לצאת בקמפיין הסברה לציבור, שתפקידו להציג את הנתונים והעובדות בעניין הקרינה הסלולרית ולהשקיט את חששות הציבור. הפעילות, שעלותה כ-10 מיליון שקל, מתבצעת באמצעות פורום החברות הסלולריות וממומנת על ידי שלוש החברות - סלקום, פרטנר ופלאפון.

הבדיקות של הקרינה מתבצעות כדי לאשש את טענות חברות הסלולר לפיהן סף החשיפה לקרינה בישראל נמוך בעשרות מונים מסף החשיפה המומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי. כמו כן, מנכ"לי סלקום ופלאפון - עמוס שפירא וגיל שרון, והמשנה למנכ"ל פרטנר, דוד אבנר - קבעו לאחרונה כי במדידות מדעיות שנעשו בתוך בתים, נמצא כי רמת התשדורות של אנטנה סלולרית נמוכה יותר, או זהה, לזו של מכשירי הבית האחרים. בדיקות הקרינה שמוזמנות מסובסדות בכ-85% על ידי החברות, ומחייבות את מזמין הבדיקה בתשלום של 200 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully