וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרומטיס 2

גיא גרימלנד

26.7.2006 / 0:02

עסקת HP עולה על רכישת ישקר על ידי וורן באפט ודומה לעסקת כרומטיס לוסנט, שהסתכמה בכ-4.7 מיליארד דולר

במהלך החודשים האחרונים השמועות בדבר רכישתה האפשרית של מרקורי מאור יהודה על ידי HP העולמית הלכו וגברו, ולכל מי שעסק בסיקור ענף ההיי-טק היה ברור שמשהו גדול קורה כאן. ובכן, זה קרה, ודווקא באחת התקופות הרגישות של מדינת ישראל. מלחמה בצפון, כאשר המשק הישראלי בחציו מושבת, וגם ההיי-טק עובר לעבוד במקלטים. אבל קטר ההיי-טק ממשיך לדהור, גם כשקצת קשה. והפעם, מתברר, יש להיי-טק הישראלי סיבות להרמת ראש ולתחושת גאווה.

העסקה לרכישת מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר במניות היא אחת העסקות הגדולות במשק הישראלי. אולי הגדולה שבהן ועולה על זה של וורן באפט ומפעל ישקר, כאשר אז שווי העסקה עמד על 4 מיליארד דולר תמורת 80% מהשליטה בישקאר. למעשה הרכישה הנוכחית מזכירה במקצת רכישת ענק אחרת, של כרומטיס על ידי לוסנט תמורת מניות בשווי של 4.7 מיליארד דולר.

מבחינה טכנולוגית, הרכישה תעשיר את היצע הפתרונות של HP לניהול IT באמצעות תוכנה ושרותים. המטרה - הפחתת עלויות טכנולוגיות המידע (IT) של חברות וארגונים, וזהו לב העניין. אחת הבעיות הגדולות כיום של מנהלי מערכות מיחשוב בארגונים היא הנטל הגבוה של ההוצאות על מערך טכנולוגיות המידע. כל מנהל מחשוב שובר את הראש כיצד להפחית בעלויות ולפשט סיבוכים, בכדי להעניק לצד העסקי שבארגון את התמיכה הטובה ביותר שמערך המחשוב מסוגל להעניק. פתרונות ה-BTO (Business Technology Optimization) של מרקורי יאפשרו ל-HP לעשות זאת.

ל-HP יש את משפחת OpenView המיועדות לשליטה וניהול אפליקציות ויישומים ארגוניים שונים. הללו מאפשרים לחברה להציע שליטה וניהול בתחום המערכות, הרשתות, ושירותי ניהול ה-IT. עכשיו אלו ישתלבו עם יחד עם יכולותיה של מרקורי בניהול אפליקציות, יישום אפליקציות, ניהול IT, וארכיטקטורת מונחות ניהול עצמים (SOA). לפי HP, קומבינציה זו מציעה ללקוחות את חבילת המוצרים האיתנה ביותר מסוגה לאופטימיזציה, אוטומטיזציה והתאמה של שירותי IT עם הצרכים העסקיים.

איחוד היצע הפתרונות של HP OpenView עם פתרונותיה של מרקורי בתחום ה- BTO, ייצר אינטגרציה של יכולות ניהול מגוונות לכדי פתרון אחד, שלם וכולל, התומך בכל מערך החיים של ניהול מערכות המידע.

הרכישה של מרקורי על ידי HP דורכת על אצבעותיהן של ענקיות מחשוב האחרות בזירה. ובראשן יבמ, אך גם EDS ושאר שחקניות האינטגרציה. הללו יצטרכו לבחון כיצד הן יתמודדו עם הפתרונות המשולבים ש-HP ומרקורי יציעו לארגונים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully