וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת התוכנה של HP עולה כיתה

רפאל פוגל

26.7.2006 / 7:57

הרכישה של מרקורי על ידי HP היא לא רק עסקה ענקית במונחים ישראליים. חברות התוכנה הענקיות שתמיד גיחכו על HP צריכות להתחיל לדאוג

הרכישה של מרקורי הישראלית על ידי HP היא לא רק עסקה ענקית במונחים ישראליים - זו גם העסקה הכי גדולה שעשתה חברת HP בשנים האחרונות והעסקה הכי גדולה של מארק הרד, המנכ"ל החדש של HP. העסקה הזו פתאום הופכת את חטיבת התוכנה של HP למותג שממש צריך להתחשב בו ואמורה להגדיל את היקף הפעילות העסקית של החטיבה לסכום של למעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה.

זו רכישה שגם אמורה להדאיג מאוד את אנשי טיבולי של יבמ, יוניסנטר של CA ו-BMC. כל אותן חברות תוכנה ענקיות שתמיד גיחכו וסיפרו איך יום אחד הן ייעתרו לתחנוניה של HP, ויסכימו "לעשות לה טובה" ולהשתלט על חטיבת ה OpenView הכל כך מוגבלת שלה.

עבור אנשי ה-OpenView של HP, שתמיד התהדרו בשם המפוצץ "חטיבת התוכנה של HP", ומייד היו נדרשים להסביר שהם עושים בעצם רק דבר מסוים אחר שקוראים לו OpenView - שזה בעצם שירות ניהול לתשתית ה-IT הארגונית - מדובר במהפכה ענקית. פעילות "ניהול התוכנה" הארגונית שלהם מעולם לא זכתה לאותה תשומת הלב לה זכו חטיבות החומרה הענקיות של החברה, וראשי החטיבה הזו אפילו לא מופיעים באתר החברה בעמוד המנהלים החשובים של HP.

עכשיו חטיבת התוכנה הזו תכפיל את כמות העובדים שלה פי שתיים, ותוך כמה חודשים היא תצא מתוך חדרי המחשוב הנעולים של עולם ה-IT ותנסוק מעולמם המוגבל של המשתמשים הארגונים אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של אתרי אינטרנט ענקיים, פיתוח תוכנה מודרנית, ניטור תהליכים שמתרחשים בווב וסינכרון תהליכים על שרתים של מישהו אחר. היא אפילו תתעסק בתאימות המערכות לתקנות הממשלתיות החדשות ביותר. כל הבאזוורדס החדשים של עולם התוכנה המקוון שמהן היו אנשי התוכנה של HP רחוקים מאוד.

גם כמות הלקוחות העולמיים מהם אמורה עכשיו חטיבת התוכנה המאוחדת ליהנות תגדל פי שתיים, ול 15 אלף הלקוחות הארגוניים של OpenView יתווספו עוד 14 אלף לקוחות קיימים של חברת מרקורי. חלקם של הלקוחות יגיעו אולי מאותם ארגונים, אך מדובר בפרויקטים שונים לגמרי.

המספר שהכי מעניין אותי הוא כמה מ-14 אלף הלקוחות של מרקורי הם גם לקוחות של CA, יבמ טיבולי ו-BMC. שלושת החברות שכבר הפסיקו לצחוק על חטיבת התוכנה של HP, ובקרוב מאוד יהיו חייבות להחליט אם הן הולכות להציע גם הן פיתרון לניטור עומסי אפליקציות, לבדיקת איכויות הפיתוח בזמן אמת, ותאימות מערך ה-IT לדרישות ממשלתית - והכל כמובן באותה חבילה ותחת אותו פורטל בקרה, או שאולי הן יעדיפו להתרכז בשלהן, ויראו את אנשי המכירות של HP מסתובבים להם בין הרגליים אצל הלקוחות הכי גדולים, ומציעים להם כל מיני הצעות מגונות.

הבעיה של CA, יבמ טיבולי ו-BMC היא שברגע שהשוק יחליט שהן באמת צריכות להציע את פתרונות הבדיקה האלו - ויכול מאוד להיות שהבנקים, חברות הביטוח ושאר חברות הענק שכבר העבירו מספיק אפליקציות אסטרטגיות לווב ומחויבות לחוקי הבקרה החדשים אכן יתעניינו בפיתרון משולב שמגיע מבית טוב - אז יהיה ליבמ, CA ו-BMC אתגר רציני. כי המוצרים של מרקורי באמת שולטים בעולם הזה ללא עוררין, וכנראה שאין יותר מדי מוצרים שהחברות האלו יכולות לרכוש במהירות ויהיו מסוגלים לסגור עבורן את הפער באופן מיידי.

תומס הוגן, נשיא חטיבת התוכנה של HP, אמר כי כאשר בחנו אנשי HP את הטכנולוגיות של מרקורי והשוו אותו לאלו שלהן, זה נראה כאילו כל אחת מהחברות התעסקה בדברים שונים לחלוטין, ופיתחה במשך חמש השנים האחרונות סט שונה לגמרי של פתרונות. חיבורם של שני סוגי פתרונות שונים בתכלית אל תוך חבילה אחת יכול להיות נוח מאוד מבחינה מסחרית, היות ואין חפיפה ביו שני פתרונות קיימים ו- HP לא נדרשת לוותר על משהו שכבר עלה ממון רב ומותקן אצל הלקוחות. הרעיון של חבילת כה רחבה של מוצרי ניהול ניטור ובדיקה פשוט הקסים אותם והם בטוחים שזה אכן שילוב מנצח.

אך מצד שני לא תמיד יש סיבה אמיתית לחבר בין שני סוגי פתרונות שונים לחלוטין, והרבה פעמים נכשל יצרן התוכנה באינטגרציה של אותו תחום חדש אליו הוא שואף להיכנס ולא היה לו איתו שום קשר מעולם. לא תמיד יכול הארגון להצטיין בחזיתות שונות כל כך זו מזו וזהו המבחן הגדול של HP ואנשי חטיבת התוכנה שלה. ברור לחלוטין שאנשי HP כולם יצטרכו לגייס את קשריהם המצוינים עם ענקיות התוכנה, חברות כלי פיתוח ואפליקציות כדוגמת מיקרוסופט, אורקל וסאפ, ולנצל את יחסי השותפות ביניהן לדחיפת מוצריה של מרקורי והפיכתם לסטנדרט דה-פקטו בעולם הווב. זה לא נראה שלמישהי מהחברות האלו זה אמור להפריע.

גם מרק הרד, מנכ"ל HP שלקח את ההימור הענק על מרקורי הדגיש את החשיבות של פיתרון ארגוני מקצה עד קצה. הוא הצהיר כי HP מאחדת שני כוחות עסקיים שהינם מובילי שוק, כדי לייצר את היצע הפתרונות החזק ביותר מסוגו בתחום ניהול התוכנה.

התחושה שלי שגם הרד יודע שהוא לא בדיוק מוביל שוק וחסרים לו עוד כמה מרכיבים חיונים הנדרשים לגבור על טיבולי ו-CA. מרכיבים שהרבה יותר קרובים לעולם המסורתי בו הוא מתקיים. אם הוא באמת רוצה להציע עד סוף השנה חבילת ניהול ארגונית שתכבוש את עולם האנטרפרייז הארגוני הוא חייב ללכת ולקנות עוד כמה חברות אבטחה רציניות, כאלו שיאפשרו גם ל-HP להעמיד חדר בקרה כפי שצריך ולנהל את כל הרשאות הארגון.

מצד שני, עכשיו שיש לו מרכז פיתוח ענק בישראל, לא תהיה לו בעיה למצוא עוד כמה חברות אבטחה ישראליות שעליהן ימליצו החברה של מרקורי, ויחד איתן הוא ככר יוכל להציג פוזיציה מפחידה ורלוונטית ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully