וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: למרות עסקת מרקורי, המעו"ף יורד ב-0.3%

טל לוי

26.7.2006 / 10:42

טאואר עולה ב-2% בעקבות פרסום הדו"חות. יציבות נרשמת במניות הבנקים ואילו טבע מאבדת 1%


בורסת ת"א פותחת את הבוקר בירידות שערים קלות: מדד המעו"ף מאבד 0.3% ומדד ת"א 100 מאבד 0.2%. הירידות מגיעות על אף עסקת הענק לרכישת מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן בידי ענקית המחשוב האמריקאית HP. "מדובר בהבעת אמון בזמן קשה במדינת ישראל, במשק הישראלי ובהון האנושי" אומר הבוקר פעיל בשוק המוסדי.

מסקירת המסחר ביומיים האחרונים עולה, כי המדדים אכן טיפסו אולם בעיקר הודות לזינוק של מניה בודדת ורבת משקל: כך למשל ביום שני היתה זו כימיקלים לישראל שזינקה בכ-5% וגרמה בכך לעלייה במדד המעו"ף כולו. הסיבה לכך היא המשקל הרב שיש לכי"ל במדד ואשר עומד על 9.5%. אתמול היתה זו טבע, לה משקל זהה, אשר זינקה 5.5% ותרמה לבדה עלייה של 0.6% למעו"ף.

חברת דירוג האשראי Standard & Poor's הצטרפה אתמול להודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' משבוע שעבר. S&P אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל והותירה את התחזית על "יציב".

החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה אמר אתמול ל-TheMarker כי "הפרמטרים המרכזיים של המשק איתנים ויציבים. הנתונים הכלכליים כה טובים עד כי גם המצב הבטחוני הנוכחי אינו יכול לשנות את התוואי החיובי הבסיסי של המשק. לכלכלה הישראלית יש ללא ספק את אורך הנשימה הדרוש להתמודד גם עם העימות בצפון". זליכה דיבר אתמול גם על המשקיעים הזרים הרבים המגלים עניין בישראל ונדמה כי לא מצא עיתוי טוב יותר מלעשות זאת לאור עסקת מרקורי עליה נודע אמש.

טבע פותחת בירידה של 1% לאחר שפתחה בפער שלילי של 1.7% ולאחר שזינקה אתמול 5.5%. יציבות נרשמת במניות הבנקים הגדולים כאשר הפועלים מאבד 0.3% ולאומי מאבד 0.1%.

יצרנית השבבים טאואר מוסיפה 2% לאחר שפרסמה הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון ה-2 של 2006. הכנסותיה של החברה אמנם טיפסו ב-132% ל-44.6 מיליון דולר אולם ההפסד נותר עצום: 43.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully