וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט רוכש 16% מחברת כאל

טל לוי

26.7.2006 / 11:32

פישמן מוכר בחודש האחרון אחזקות בחברות פרטיות כדי לכסות הפסד של כ-1.4 מיליארד ש' בשל מהימור כושל על הלירה הטורקית

בנק דיסקונט רוכש 16% מחברת כרטיסי האשראי כאל תמורת 240 מיליון שקל המשקפים לכאל שווי של 1.5 מיליארד שקל. המוכר הוא אליעזר פישמן אשר אחז עד כה ב-24% מכאל. בסוף מאי הודיע פישמן כי הוא מוכר את אחזקותיו בחברה לבעלי המניות האחרים: בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי והראל השקעות. דיסקונט מממש הבוקר את זכות הקנייה ואף מודיע כי במידה ששאר בעלי המניות לא יממשו זכות זו, ירכוש הבנק גם את 8% הנותרים. עם זאת מציינים בדיסקונט כי גם הבנק הבינלאומי שוקל לממש את זכות הרכישה.

כאל נשלטת כבר היום על ידי דיסקונט שמחזיק 51% ממניות החברה, ולכן רכישת המניות תתבצע כהשקעה פיננסית לקראת הנפקה אפשרית של כאל המתוכננת ל-2007. דיסקונט, שרכש את השליטה בכאל מבנק לאומי בסוף שנות ה-90 מכר אותן בעצמו לפישמן תמורת 123 מיליון שקל בלבד ב-2001.

לפני כחודשיים נחשף ב-TheMarker כי אליעזר פישמן הפסיד כ-1.4 מיליארד שקל בעקבות השקעה בלירה הטורקית. בעקבות ההפסד, החל פישמן לממש כמה מאחזקותיו הפרטיות והצהיר כי בכוונתו לגייס כ-200 מיליון דולר באמצעות מימוש הנכסים. בין היתר מכר את חברת החקלאות תנופורט תמורת 16 מיליון דולר. בתחילת החודש נודע, כי אינטרנט זהב שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', רכשה את השליטה בקווי זהב (60%) מידי אליעזר פישמן, תמורת כ-84 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully