וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמת הלחימה בצפון היכתה בבורסה

נתן שבע

26.7.2006 / 17:35

המעו"ף איבד 1.7%. טבע קפצה ב-3% נוספים. כי"ל הוסיפה 1.3% לאחר הודעה על חוזה לאספקת אשלג. לאומי והפועלים ירדו ב-3%

הלחימה בגבול הצפון והעוצמה שבה היא מתנהלת, הצליחה להטריד שוב את המשקיעים והבורסה רשמה ירידות שערים לקראת הפקיעה על אופציות המעו"ף מחר. גם עסקת הענק במהלכה תרכוש HP את מרקורי הישראלית, לא הצליחה לעודד את המשקיעים. מדד המעו"ף איבד 1.7% ל-776 נקודות; מדד ת"א 100 ירד ב-1.5%. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל.

הירידות השליליות מגיעות למרות הידיעה על עסקת הענק לרכישת מרקורי, תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן, בידי ענקית המחשוב האמריקאית HP. "מדובר בהבעת אמון במדינת ישראל, במשק הישראלי ובהון האנושי, בזמן קשה", אמר הבוקר פעיל בשוק המוסדי. פעילים בשוק מעריכים כי אחת הסיבות לירידות היום, היא גם הפקיעה הצפויה מחר על אופציות המעו"ף ונסיונות הפעילים להטות אותה בהתאם לפוזיציה שבה הם אוחזים.

חברת דירוג האשראי Standard & Poor's הצטרפה אתמול להודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' משבוע שעבר. S&P אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל והותירה את התחזית על "יציב".

החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה אמר אתמול ל-TheMarker, כי "הפרמטרים המרכזיים של המשק איתנים ויציבים. הנתונים הכלכליים כה טובים עד כי גם המצב הבטחוני הנוכחי אינו יכול לשנות את התוואי החיובי הבסיסי של המשק. לכלכלה הישראלית יש ללא ספק את אורך הנשימה הדרוש להתמודד גם עם העימות בצפון". זליכה דיבר אתמול גם על המשקיעים הזרים הרבים המגלים עניין בישראל ונדמה כי לא מצא עיתוי טוב יותר מלעשות זאת לאור עסקת מרקורי עליה נודע אמש.

את המגמה השלילית בשוק הובילו מניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - שאיבדו 2.3% ו-3%, בהתאמה. ירידות חדות גם במגזר מניות הביטוח, כאשר הפליאה לעשות מגדל, שאיבדה 5.1%.

בניגוד למגגמה השלילית בשוק ובדומה ליומיים האחרונים טבע וכי"ל שלהן משקל של 9.5% במדד המעו"ף, הצליחו למתן שוב את הירידות.

טבע המשיכה לתקן את הירידות במניה, לאחר שירדה לפני שלושה ימים לשפל של שנה וחצי. המניה טיפסה בכ-2.9% והשלימה זינוק של כ-8.5% ביומיים. במקביל, מושפעת טבע ככל הנראה, מתוצאות טובות של חברות גנריות בארה"ב, כאשר מיילן האמריקאית פירסמה תוצאות טובות והעלתה את התחזיות. טבע תפרסם את תוצאותיה לרבעון השני ב-8 באוגוסט.

כי"ל עלתה ב-1.4% והשלימה זינוק של כ-7.5% בשלושה ימים. יומיים אחרי החתימה על הסכם בין יצרניות האשלג הרוסיות לבין לקוחותיהם הסיניים חתמה גם כי"ל על חוזה דומה. כי"ל הודיעה היום על חתימה על חוזה לאספקת אשלג ללקוח הסיני שלה, ככל הנראה חברת Sinofert, שתכלול עלייה של 25 דולר לטון במחיר. על אף כי נראה שמדובר בעלייה צנועה יחסית, רשמה כי"ל את הזינוק כתוצאה מההסכם כבר ביום שני, כאשר עלתה בכ-5%.

יצרנית השבבים טאואר איבדה בסיום 2.4%, עף על פי שעלתה בשיעור דומה לאחר שפירסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2006. הכנסותיה של החברה אמנם טיפסו ב-132% ל-44.6 מיליון דולר, אולם ההפסד נותר עצום - 43.6 מיליון דולר.

אלביט מערכות איבדה 2.9% למרות חוזה נוסף, אם כי צנוע, עליו חתמה. אלביט מערכות תספק עבור יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראיר (Embraer) מערכות לשיפור ביצועי התעופה לחיל האויר הקולמביאני בעסקה שהיקפה עומד על כ-17 מיליון דולר ושתושלם עד תום 2007. כחלק מהעסקה, תספק אלביט חבילת תמיכה לוגיסטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully