וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייפן היכתה את התחזיות ברבעון השני

אסף רותם

26.7.2006 / 12:24

הציגה רווח נקי של 10.1 מיליון דולר תחת הכנסות של 17.4 מיליון דולר. שווי השוק שלה עומד כיום על 824 מיליון דולר

סייפן היכתה את התחזיות ברבעון שני מצוין, בו מציגה רווח נקי של 10.1 מיליון דולר או 31 סנט למניה, תחת הכנסות של 17.4 מיליון דולר. רווח הפרופורמה - כלומר רווח בניכוי האופציות עליהן הוציאה סייפן 1.2 מיליון דולר ברבעון - עמד על 11.3 מיליון דולר, או 34 סנט למניה. התחזית הממוצעת של ארבעה אנליסטים בוול סטריט עמדה על רווח נקי (פרופרמה) של 28 סנט, תחת הכנסות של 16.8 מיליון דולר.

סייפן מוכרת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה לדחיסת נתונים על גבי שבבי פלאש, והכנסותיה של החברה שהקים בועז איתן הסתכמו כאמור ב-17.4 מיליון דולר. ברבעון המקביל הכניסה החברה 21.8 מיליון דולר, אולם אז נהנתה מתקבולים חד פעמיים של כ-6.1 מיליון דולר, שנבעו מסיום ההתקשרות עם אינפיניון. בניכוי תקבולים אלה, החברה הראתה ברבעון השני צמיחה של 16% בהכנסות, בהשוואה להכנסות של 14.9 מיליון דולר אשתקד.

הכנסותיה ממכירת רשיונות הסתכמו ב-11.1 מיליון דולר - ירידה קלה בהשוואה למכירות של 11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אולם, החברה הראתה צמיחה חדה בהכנסות משירותים, מ-3.2 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד ל-6.2 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ביוני האחרון.

שיעורי הרווחיות של סייפן תמיד מרשימים, כך גם הפעם - אם כי ניכרת ירידה בשיעורי הרווחיות. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 82% - מעט נמוך יותר משיעור רווח של כ-85% ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי של החברה עמד על 52% מההכנסות, לעומת שיעורי רווח גולמי של 60% ברבעון המקביל.

הכנסות מימון בהיקף של 2.4 מיליון דולר הביאו לכך שבשורה התחתונה רשמה סייפן שיעור רווח נקי מהפנט של 58%. קובי רוזנברג, נשיא סייפן אמר, כי "הצלחנו להשיג את המטרות התפעוליות והאסטרטגיות לרבעון השני. הצלחנו לחולל צמיחה בהכנסותינו, שהונעה על ידי גידול בהכנסות מהשירותים".

"במהלך המחצית השנייה של 2006 אנחנו צפויים לראות השקת מוצרי פלאש חדשים, המבוססים על טכנולוגיית Quad NORM שלנו, כאשר הייצור בהיקפים גדולים יחל ב-2007", הוסיף רוזנברג. "ההשקה המסחרית הצפויה של שבבי 4 ביט בטכנולוגיה שלנו מהווה אבן דרך עבור החברה, שתהיה חלק מרכזי מהמהפיכה של טכנולוגיית הפלאש".

ואמנם, מהפיכה איננה הפרזה. טכנולוגיית ה-NORM שפיתחה החברה, מאפשרת ליצרניות שבבי הפלאש להגדיל משמעותית את כמות הזיכרון על כל שבב. אם סיטסמס טוענת שהגיעה אף היא ליכולות דומות, מה שפתח מלחמת מילים בין מייסדי החברות - דן מורן מאם סיסטמס ובועז איתן מסייפן.

סייפן הונפקה בנאסד"ק בנובמבר 2005 וזינקה ביומה הראשון ב-50%. מאז הספיקה המניה לאבד 23% מערכה, ושווי השוק שלה עומד כיום על 824 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully