וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדים כבדים של יותר מ-3 מיליארד דולר ל-GM

ליאור רבינוביץ

26.7.2006 / 15:50

יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם איבדה נתח שוק גדול בשנה האחרונה בעקבות מעבר לקוחות לכלי רכב חסכניים בדלק

חברת ג'נרל מוטורס הפסידה כ-3.18 מיליארד דולר ברבעון השני של 2006. בתקופה המקבילה הפסידה החברה כ-987 מיליון דולר. ההפסדים המדווחים כוללים הוצאות חד פעמיות של 4.33 מיליארד דולר ש-GM נאלצת לשלם כתשלומי פרישה, פיטורים ושינויים במבנה הפנסיה והדיווח החשבונאי שלה.

בניכוי ההוצאות החד פעמיות, החברה הרוויחה כ-1.2 מיליארד דולר או 2.03 דולרים למניה. סך המכירות של החברה עמד על 54.4 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה.

בשנה שעברה הפסידה החברה 10.6 מיליארד דולר בעקבות איבוד נתח שוק ליצרניות שסיפקו כלי רכב חסכוניים בדלק, כמו הונדה וטויוטה. בשנה שעברה החלה GM במהלכי התייעלות כואבים כדי להתמודד עם הצניחה ברווחיה. בחודש שעבר פרשו או פוטרו מ-GM כ-35,000 עובדים כדי לעמוד ביעד של קיצוץ בהוצאות בסך של 5 מיליארד לשנה. גם 12,000 מעובדי חברת חלפי הרכב דלפי, חברה בת של GM, פרשו או פוטרו כדי לעמוד ביעד הקיצוץ.

מבול דיווחי ענף הרכב ביומיים האחרונים מראה תמונה גיאוגרפית די ברורה - GM רשמה הפסדים כבדים המשקפים את המשבר שתקף אותה בשנה שעברה. גם פורד רשמה הפסד מפתיע של 123 מיליון דולר ברבעון השני. באירופה, יצרניות הרכב מדשדשות על רקע עלייה במחירי הסחורות וחומרי הגלם, בעיקר המתכת, אותם הן נאלצות לייבא, ועלייה במחירי ההובלה שמעמיסה על ההוצאות. חברת פג'ו דיווחה היום על ירידה של 60% ברווחים לעומת התקופה המקבילה, אך פג'ו עדיין רווחית.

יצרניות הרכב האסיאתיות הן הנוגסות העיקריות בנתח של היצרניות האמריקאיות והאירופיות. הונדה הגדילה את מכירותיה בארה"ב ב-8.6%, מכיוון שהיא נתפסת כיצרנית כלי רכב בעלי ניצולת דלק מיטבית. המכירות של GM באותה תקופה ירדו ב-12%.

כחלק ממלחמתה באיבוד נתח השוק ובשמיטת המלוכה, GM, בדחיפת בעל המניות קורקיאן, החלה לנהל שיחות על שיתוף פעולה ואולי אפילו מיזוג עם רנו-ניסאן. טריו כזה יצור ענק אירופי-אסיאתי-אמריקאי, בעל מגוון כלי רכב לכל מטרה ולכל כיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully