וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני חזרה לרווח בזכות הצלחה במכירת טלוויזיות

סוכנויות הידיעות

27.7.2006 / 10:09

הפסד בחטיבת הסרטים בשל הוצאות שיווק על הסרט "צופן דה וינצ'י" שנחל הצלחה רבה בקופות

סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, חזרה ברבעון השני של השנה לרווח, בזכות הצלחה במכירות טלוויזיות מסוג בראוויה ומצלמות דיגיטליות, וכן קיצוצים במפעלי ייצור. הרווח הנקי של סוני היה 32.3 מיליארד ין (278 מיליון דולר), לעומת הפסד של 7.3 מיליארד ין בתקופה המקבילה. הכנסותיה של סוני ממכירות עלו ב-11.5% - ל-1.74 טריליון ין (15 מיליארד דולר).

כל התוצאות היו טובות בהרבה מתחזיות האנליסטים. חטיבת מוצרי האלקטרוניקה, המהווה 70% מכלל הרווח התפעולי, רשמה רווח של 47.4 מיליארד ין, לעומת הפסד של 26.7 מיליארד ין בתקופה המקבילה. הכנסות החטיבה צמחו ב-14%. חטיבות המשחקים והסרטים רשמו הפסד, האחרונה בשל הוצאות שיווק על הסרט "צופן דה וינצ'י", שגרף הכנסות של 741 מיליון דולר - המצליח ביותר בעולם כיום. עלות הסרט היתה 125 מיליון דולר. הלהיטים הבאים עליהם מהמרת סוני הם "קזינו רויאל" - סרט נוסף בסדרת ג'יימס בונד, ו"ספיידר-מן 3".

מנכ"ל החברה הווארד סטרינגר, שהוא המנכ"ל הלא-יפאני הראשון בתולדותיה, ביצע מהלך התייעלות שהקטין את מספר המוצרים של סוני. המוצר הגדול הבא של החברה יהיה קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3, שתצא לשוק בנובמבר ותתחרה באקס-בוקס 360 וב-Wii של נינטנדו.

הרווח התפעולי של סוני ברבעון כמעט והוכפל, ל-27 מיליארד ין. החברה העלתה את תחזית הרווח התפעולי לשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת ב-31 במארס 2007, מ-100 מיליארד ין ל-130 מיליארד ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully