וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.423 שקלים

טל לוי

27.7.2006 / 15:39

מנהל חדר עסקות: "אנו רואים אנומליה שכן במצב של לחימה היינו מצפים להיחלשות במטבע המקומי"


הדולר ממשיך להיסחר בטווח מצומצם בשבוע האחרון, כאשר היום איבד 0.32% ושערו נקבע על 4.423 שקלים. היורו הוסיף 0.865% ושערו 5.635 שקלים. גם מחזורי המסחר במט"ח ירדו בימים האחרונים, ומרבית הפעילות מתבצעת בידי הבנקים המקומיים ופחות בידי לקוחות עסקיים ומשקיעים זרים.

"אם לא היתה מלחמה, היינו רואים את הדולר ברמה של 4.30 שקלים", אומר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני "אם בתקופה שכזו השקל נותר כה חזק הרי שבתקופה טובה יותר כוחו היה עולה עוד יותר".

אדמוני מציין שהדולר מפגין חולשה בישראל בימים האחרונים וכי חולשה דומה נרשמת גם בחו"ל, ואולם, בישראל רואים מצב חזק יותר - אנומליה. "האנומליה היא שבמדינה שנמצאת במצב לחימה, היינו אמורים לראות ירידות מסיוויות בבורסה לצד היחלשות במטבע המקומי אולם בפועל, השקל נותר חזק וגם הבורסה אמנם ירדה אולם בשיעורים קלים יחסית למצב", אומר אדמוני, "אי לכך המסקנה היא שהשווקים מגלמים את התוצאה המדינית שתגיע לאחר המלחמה ואשר צפויה להיטיב עם המדינה".

אדמוני מציין, כי אחד הגורמים שמונעים הידרדרות בשווקים הוא החוסן של הכלכלה הישראלית המתבטא בנתוני המקרו הטובים. "אחד הגורמים שתמכו בשקל בימים האחרונים היה העלאת הריבית של נגיד בנק ישראל ב-0.25% ל-5.5%", אומר אדמוני, "נכון שאולי לא היה צורך בהעלאה אולם הנגיד הקדים תרופה לחולשה אפשרית וגם לקח בחשבון אפשרות של העלאת ריבית בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully