וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט נכנסת לבתי החולים

עפרה שלו

27.7.2006 / 10:47

תשווק תוכנה המאחדת את כל המידע הרפואי של פציינט למערכת אחת. שיווק התוכנה מהווה שינוי באסטרטגיה של החברה

מיקרוסופט תשווק תוכנה לשוק השירותים הרפואיים, בצעד שמהווה שינוי באסטרטגיה הרגילה שלה, במסגרתה היא אינה מייעדת תוכנות לשווקים ספציפיים, אלא מעודדת חברות אחרות לפתח תוכנות לשווקים אלה בהתבסס על מערכת ההפעלה שלה.

אתמול הודיעה ענקית התוכנה כי רכשה תוכנה שפותחה על ידי רופאים וחוקרים בבית חולים ללא מטרות רווח בוושינגטון - וושינגטון הוספיטל סנטר. מיקרוסופט תגייס שלושה מהרופאים שפיתחו את התוכנה ועוד 40 חברים בצוות הפיתוח.

התוכנה, Azyxxi, מאחדת את כל המידע הרפואי של פציינט מסוים ממקורות שונים למערכת אחת. רופאים המשתמשים בתוכנה מקבלים גישה לכל המידע אודות הפציינט, החל ממידע לגבי התרופות בהן הוא משתמש וכלה בצילומי רנטגן שלו.

מחיר הרכישה לא פורסם, אבל ההערכות הן שהוא אינו גבוה במונחים של מיקרוסופט. למיקרוסופט יש תוכניות התרחבות שאפתניות בשוק הבריאות: היא רוצה לנצל את המגמה הגלובלית של מערכות בריאות לשפר את השירות ולחסוך כסף באמצעות ניהול דיגיטלי של המידע על הפציינטים.

מיקרוסופט דיווחה בתחילת החודש על נפילה של 24% ברווח הנקי. השוק הגיב בחיוב לתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני, על רקע גידול של 16% בהכנסות. מיקרוסופט הדגישה כמה פעמים כי בכוונתה להשקיע סכומי כסף גדולים בחטיבת האינטרנט שלה - MSN - הסובלת מתחרות קשה מצד גוגל. מיקרוסופט מנסה לגנוב נתח בשוק מנועי החיפוש ברשת מגוגל, החלוצה והמובילה בתחום.

מוקדם יותר השבוע הצהירה מיקרוסופט על כניסה לשוק נוסף בו ישנה שליטה בלתי מעורערת: החברה הודיעה רשמית כי היא מפתחת מתחרה ל-iPod, נגן המוזיקה הפופולרי של אפל. שוק נגני ה-MP3 מוערך ב-4 מיליארד דולר, ואפל מחזיקה ב-77% ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully