וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנדסטר, חלוצת אתרי הרשתות החברתיות, שוקלת לתבוע את יריבותיה MySpace ופייסבוק

עפרה שלו

27.7.2006 / 15:26

פרנדסטר הקימה את האתר שלה ב-2002, אולם לקוחותיה נטשו אותה לטובת אתרים אופנתיים יותר; בחודש שעבר אושר הפטנט שלה על חיפוש חברים ברשת בהתבסס על מכרים משותפים



פרנדסטר (Friendster), מקימת אתר הרשתות החברתיות, שוקלת לעשות מעשה לא חברי ולתבוע את מתחרותיה מייספייס (MySpace) ופייסבוק (facebook). בחודש שעבר זכתה החברה באישור על פטנט על חיפוש חברים ברשת בהתבסס על מכרים משותפים, והיא צופה לרשום פטנט נוסף בקרוב.



בעקבות קבלת הפטנטים, מנהלי החברה שוקלים עתה את האפשרויות העומדות בפניהם, כשאחת מהן היא תביעת המתחרות. "אנו רוצים להגן על הקניין הרוחני שלנו", אמר קנט לינדסטרם, נשיא פרנדסטר. "אנו שוקלים את המשך צעדינו".



פרנדסטר הקימה את אתר הרשתות החברתיות שלה ב-2002, והיתה החלוצה בתחום. צעירים רבים עטו על האתר שלה, אולם מאז הם נטשו אותה לטובת מתחרות אופנתיות יותר. לכן, תביעת המתחרות עשויה להיתפס כצעד נואש אך מובן עבורה.



נכון ליוני, על פי נתונים של נילסן-נטרייטינגס, מספר המבקרים החודשי במייספייס שולש ביחס לשנה שעברה והגיע ל-45.8 מיליון. מספר המבקרים בפייסבוק הוכפל ל-7.9 מיליון. מספר המבקרים בפרנדסטר נמוך ממיליון.



מוקדם יותר החודש דורג מייספייס כאתר האינטרנט הפופולרי ביותר בארה"ב. מייספייס עקף את עמודי הבית של יאהו וגוגל, כמו גם את עמודי הכניסה לשירותי הדואר האלקטרוני יאהו מייל של יאהו, ו-MSN הוטמייל של מיקרוסופט, כך לפי נתוני חברת Hitwise, העוקבת אחרי נתוני גלישה באתרי אינטרנט.



הנתונים של היטווייז מחשבים את הפופולריות על פי מספר הכניסות הכללי, ולא על פי מבקרים שונים (unique visitors). על פי הנתונים של היטווייז, מייספייס שולטת בקרוב ל-80% משוק הרשתות החברתיות, לעומת 7.6% של פייסבוק.



מייספייס נרכשה לפני כשנה על ידי ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק תמורת 580 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully