וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ושות' ביטלה הנפקת שח"ל בגלל המצב בצפון

רם דגן

27.7.2006 / 16:01

מנכ"ל שח"ל, ארז אלרואי: המצב הבטחוני גורם לדרישת פיצוי ריבית גבוהה יותר מצד המשקיעים

האם הקרבות הקשים בצפון מונעים הנפקות? בעוד שלאומי ושות' וכלל פיננסים נאלצו לבטל השבוע הנפקת אג"ח של חברת שחל, הצליחו אנליסט, תמיר פישמן ואייפקס לגייס 30 מיליון שקל באג"ח של אמפא קר-ליס. ההשוואה בין שתי ההנפקות הופכת להיות עוד יותר מעניינת על רקע העובדה שבין מובילי ההנפקה של אמפא ניתן למצוא את מאיר דלאל, שעזב לאחרונה את לאומי ושות' בטונים צורמים.

מנכ"ל שחל, שמספקת שירותים טלרפואיים, ארז אלרואי, הסביר כי ההחלטה על ביטול ההנפקה התקבלה בעקבות אינדיקציות שהתקבלו לאור המצב, כי ההנפקה צפויה להיסגר בריבית גבוהה ובהיקף נמוך ממה שתיכננה החברה. שחל, שהחלה את ההנפקה עם לאומי ושות' ובהמשך החליטה להכניס גם את כלל פיננסים לתמונה, תיכננה לגייס כ-180 מיליון שקל באג"ח סטרייט בריבית של כ-7%. לדברי אלרואי, השינוי בתנאי ההנפקה נבע מההרעה במצב הבטחוני, שגורם לדרישת פיצוי ריבית גבוהה יותר מצד המשקיעים.

עם זאת, בשוק אמרו היום שהסיבה לכשלון ההנפקה טמון במבנה שלה. הבטוחות ששחל תיכננה לספק למשקיעים היו חוזי השירות שלה עם הלקוחות. אלרואי אמר בתגובה: "לפני כמה חודשים, כשהתחלנו בהנפקה, היא היתה מאוד אטרקטיווית בשוק. עכשיו התנאים השתנו ויכול להיות שאי אפשר ללכת במבנה כזה".

במקביל לכישלון של לאומי ושות' וכלל פיננסים, הצליחו תמיר-פישמן, אייפקס ואנליסט לגייס ממוסדיים כ-30 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סטרייט של אמפא קר-ליס. בהנפקה נרשם ביקוש יתר של כ-30%. ריבית המקסימום במכרז היתה 6.7%. הנפקת אמפא קר-ליס היתה ההנפקה הציבורית הראשונה של דלאל כחתם בבית ההשקעות אנליסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully