וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המחסר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

27.7.2006 / 23:31

נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,054 נקודות, דאו ג'ונס נותר ללא שינוי, ברמה של 11,100 נקודות

בדומה לשבוע האחרון, המסחר ההפכפך בוול סטריט נמשך גם היום. הירידות הקלות אתמול בוול סטריט התחלפו היום בעליות קלות, לאחר תוצאות חזקות של ענקית האנרגיה אקסון מוביל. ואולם, המסחר ננעל במגמה מעורבת. נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,054 נקודות, דאו ג'ונס נותר ללא שינוי, ברמה של 11,100 נקודות.

המלחמה בצפון ממשיכה להיות אורחת קבע בסקירות המסחר באתרים פיננסיים בארה"ב, והיא נושאת באחריות הבלבדית לעליות במחיר הנפט, אם לשפוט על פי האזכור בסקירת CNN. שם נכתב שמחיר הנפט מוסיף להיות גבוה, לאחר שקצין בכיר בצה"ל אמר שהלחימה תימשך עוד כמה שבועות. מחירה של חבית עומד כעת על קצת יותר מ-74 דולר.

מחיר הנפט הגבוה מהווה דווקא את אחד הגורמים לעליות של היום, לאחר שאקסון מוביל - החברה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק - דיווחה על רווח מהפנט של 10.4 מיליארד דולר ברבעון השני - כלומר רווח של יותר מ-1,300 דולר לכל שנייה. רווח זה הוא השני בגודלו בהיסטוריה - לאחר שאקסון מוביל עצמה רשמה רווח של 10.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2005.

מנגד, סימני התקררות בכלכלה האמריקאית קיבלו גושפנקה נוספת, כאשר התעוררה שוב השאלה אם פוקעת בועת הנדל"ן בארה"ב, לאחר שמכירות בתים חדשים ביוני ירדו ב-3% - שיעור הירידה הגבוה זה ארבעה חודשים. לפחות שתיים מבין מניות הטכנולוגיה הישראליות - קומברס ואם סיסטמס - געשו אתמול בעקבות עסקת רכישתה של מרקורי ב-4.5 מיליארד דולר על ידי HP. מרקורי היתה החברה הראשונה שהסתבכה בסקנדל האופציות, ואחריה הגיעו עוד רבות - למעלה מ-50, ליתר דיוק. ברור שעסקת רכישתה שמה על הכוונת חברות נוספות ששוויין ירד בשל פרשיות אופציות, ביניהן קומברס ואם סיסטמס, שעלתה אתמול ב-6%. קומברס הוסיפה כ-8%. היום נסחרה אם סיסטמס בירידה של כ-0.8%, בעוד שקומברס התממשה ב-2.9%.

טבע הוסיפה 0.3% ל-32.6 דולר והשלימה זינוק של כ-10% בארבעת ימי המסחר האחרונים, על רקע תוצאות טובות של חברות גנריות, שעוזרות בהפגת החששות לגבי המגזר כולו.

חברת ציוד התקשורת, אי.סי.איי, נפלה ב-8.3% ל-6.4 דולרים, לאחר שדיווחה על תוצאותיה ברבעון השני. אלו היו אמנם תוצאות טובות מהתחזיות, אבל התחזית לרבעון הבא מאכזבת. אי.סי.איי צפויה לדווח על הכנסות זהות לאלו של הרבעון שחלף, וזו כבר תחזית שונה מזו שהחברה נתנה בעבר, לצמיחה מרבעון לרבעון. האשמה היא חטיבת ציוד הגישה בפס רחב לאינטרנט, שהכנסותיה צפויות לרדת במחצית השנייה. ירידה זו תאוזן חלקית על ידי עלייה במכירות חטיבת ציוד התקשורת האופטי.

את מה שקרה למניית אי.סי.איי בשלושת החודשים האחרונים, ניתן לכנות "צלילה לעומק". לפני הפתיחה היום, איבדה המניה כמעט 40% - כשהמלחמה בצפון בוודאי לא הועילה לגרף שלה. בחברה אמרו היום שדבר לא השתנה וגם המלחמה לא משפיעה בינתיים על העסקים, למרות גיוס של חלק קטן מהעובדים והשבתת המפעל בקרית שמונה.

גיוון אימג’ינג זינקה ב-9.2% ל-16.5 דולר - וללא הסבר נראה לעין - על אף שדיווחה אתמול בלילה על תוצאות מאכזבות ואף הורידה את התחזית השנתית שלה. ההכנסות אמנם צמחו ב-13% ל-23 מיליון דולר, אך ההפסד התפעולי עלה ל-2.6 מיליון דולר - מול הפסד של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. גם ההפסד הנקי צמח, כמעט פי שניים, ל-660 אלף דולר.

לאחר שלושה חודשים בתפקיד, מנכ"ל גיוון חומי שמיר ממתן את הציפיות מהחברה, ומוריד את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 92 עד 97 מיליון דולר, ואת תחזית הרווח לטווח של 4 סנט עד 14 סנט למניה. התחזית הקודמת היתה להכנסות של כ-115 מיליון דולר. מניית גיוון צנחה ב-44% מתחילת השנה.

תוצאות טובות פירסמה רדוויז’ן, המתמחה בפלטפורמות לניהול שיחות ועידה בוידיאו על גבי הרשת. המניה השילה כ-0.5% ל-14.7 דולר, למרות שרדוויז'ן עקפה את תחזית ההכנסות עם 22 מיליון דולר בשורה העליונה ועמדה בתחזית הרווח - 3.2 מיליון דולר.

חברת דלתא 3, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה (39.9%), קטעה ברבעון השני של 2006 רצף של 12 רבעונים רצופים של גידול עקבי בשורה העליונה, לאחר שפיספסה את התחזיות שלה עצמה. החברה הציגה הכנסות של 10 מיליון דולר, שמהוות אמנם זינוק של 45% מהרבעון המקביל, אך היוו ירידה מהכנסות השיא של 10.7 מיליון דולר, אותן רשמה ברבעון הקודם. הרווח הנקי עמד על כחצי מיליון דולר, או כ-2 סנט למניה - מעל לתחזיות החברה. תחזית פושרת להמשך השנה ששיגרה בוודאי אינה עוזרת. המניה הגיבה בצניחה של 15.1% ל-1.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully