וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.8%

נתן שבע

30.7.2006 / 17:30

הפועלים עלתה ב-2%. דיסקונט איבדה 1.6%. טבע ירדה ב-0.8%. מחזור המסחר כ-850 מיליון שקל

הציפייה כי המלחמה תסתיים בשבוע הקרוב ועליות שערים בבורסות העולם בסוף השבוע, עזרו לתל אביב לחזור למסלול של עליות. יחד אם זאת, לאחר שכבר בשעות הצהריים המוקדמות טיפס השוק בכ-2% התמתנו מעט עליות השערים לאחר שהשוק החל לעכל את תוצאות הפעולה בכפר קנא. מדד המעו"ף עלה ב-0.8% לרמה של 786 נקודות; מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.9% לרמה של 802 נקודות. מדד תל טק הוסיף 1.3%. מחזור המסחר לא היה גבוה, לאור חופשת הזרים ביום ראשון, והסתכם בכ-850 מיליון שקל.

"השוק לא רוצה הפסקת אש ללא הישגים", אומר ויקטור שמריך מנכ"ל משותף בדש איפקס, "הבורסה פתחה בעליות חדות של 2% לאחר שהפעילים העריכו כי המלחמה קרובה לסיום תוך תמיכה רחבה בישראל מרחבי העולם וציפייה להישגים משמעותיים. בהמשך הגיעו הידיעות על ההרג בכפר קנא ואז עלו חששות כי ייתכן שיכפו על ישראל את הפסקת הלחימה באופן מיידי וללא תנאי. אם המלחמה תסתיים ללא השגת מטרה משמעותית השוק גם יכול לאבד בתקופה קצרה כ-6%-5%, אם כי צריך לזכור כי עדיין סיום המלחמה ישרה באופן כזה או אחר אווירה חיובית. אנחנו לא רואים פגיעה משמעותית בתוצר בעקבות הלחימה על אחת וכמה וכמה אם ידה של ישראל תצא על העליונה".

הכלכלן שלמה מעוז מאקסלנס נשואה העריך בסוף השבוע כי חודש לחימה יגרום להפסד של 0.45% בתוצר. ההערכות כעת הן כי הלחימה תסתיים תוך שבוע עד 10 ימים - בדיוק בתום חודש לחימה. בינתיים, הפעילים מעריכים כי בתום הלחימה יחזור השוק לעליות ולכן הצטיידו בסחורה עוד קודם, דבר שמנע מהשוק מלאבד גובה יתר על המידה. עם זאת, התיקון האחרון לא משאיר מקום רב לעליות, כשהוא רחוק ב-13% מהשיא שהיה טרם הלחימה, עוד לפני החישובים של איבוד התוצר והפגיעה שעשויה להיות בחלק מהחברות עקב הלחימה.

מדד נאסד"ק עלה ביום שישי ב-1.9% והשלים זינוק של 3.7% בשבוע. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.1% - השלים טיפוס שבועי של 3.2%. חגיגת העליות קשורה בנתוני התוצר של ארה"ב ברבעון השני, שהיו נמוכים מהתחזיות וחיזקו את ההערכות כי הריבית לא תועלה בפעם ה-18 ברציפות בחודש אוגוסט. הכלכלה האמריקאית צמחה בקצב שנתי של 2.5% ברבעון השני לעומת ציפייה של הכלכלנים לצמיחה של 3%.

השוק הסולידי בישראל נהנה מההערכות כי הריבית בארה"ב לא תעלה עוד יותר בתקופה הקרובה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה בשיעור חד של 0.05% ל ל-4.99% בסוף השבוע. בעקבות זאת הגיבו האג"ח הממשלתיות מסוג שחר עלו ב-0.6% והאג"ח מסוג גליל, טיפסו עד 0.5% בטווחים הארוכים. היום לא התקיים מסחר בדולר והמסחר באופציות שקל-דולר גילם למטבע האמריקאי היחלשות של כ-0.5% סביב רמה של 4.406 שקלים.

מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, הובילו את המגמה החיובית וטיפסו ב-1.9% ו-1.6% בהתאמה. דיסקונט הודיעה כי תפסיד 43 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, על רקע הפסדים של דיסקונט ניו יורק, בעקבות תוכניות הפרישה בבנק. דיסקונט איבדה 1.7%.

טבע הספיקה לתקן בכ-10% מאז יום שני את הירידות האחרונות שהפכו אותה לאחת המניות הגרועות במדד המעו"ף מתחילת השנה (אחרי מגדל וכלל ביטוח), עם תשואה שלילית של 28%. המניה ירדה היום בכ-0.8% בעקבות פער דומה שבו פתחה. התיקון האחרון קשור גם לאינדיקציות ראשונות שמתקבלות מענף הגנריקה, עם תוצאות טובות להעלאת תחזיות של חברת מיילן. החשש היה כי התחרות עשויה לשחוק מהותית את תוצאות החברות הגנריות (חברות המפתחות תרופות שהן חיקוי למקור) והתוצאות מעידות בינתיים כי השד אינו נורא כל כך. טבע תפרסם את תוצאותיה ביום שלישי הבא.

כי"ל שמרה על יציבות לאחר שהמניה השלימה זינוק של כ-11% בשבוע האחרון, בהשפעת חוזה האשלג עם הסינים, שכולל עליות מחירים של 25 דולר לטון אשלג. לחוזה שנחתם בשבוע שעבר ציפה השוק מעל חצי שנה.

מדד הנדל"ן בלט אף הוא היום בעליות וטיפס ב-1.8%. אפריקה ישראל הוסיפה 2.5% וגזית גלוב עלתה ב-1%. מבין המניות הדואליות, בלטה גיוון אימג'ינג, שטיפסה ב-9.4%, בעקבות הפער בו פתחה. גם לאחר הזינוק גיוון צללה בכ-28% מתחילת השנה בתגובה לנפילה התוצאותיה.

נטוויז'ן טיפסה בכ-3.6%. היום דווח כי גובשו הסכמות עקרוניות למיזוג בין נטוויז'ן וברק, שיכלול גם את חברת גלובקול. נטוויז'ן תרכוש את מלוא השליטה בברק וגלובקול תמורת הקצאת מניות נטוויז'ן. דסק"ש, שתחזיק בחברה הממוזגת בכ-44%, עלתה בכ-0.1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully