וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: אנו מאמינים בחוסנה של כלכלת ישראל

טל לוי

30.7.2006 / 9:24

"הצמיחה במשק מושפעת מהצמיחה העולמית הקיימת בשנים האחרונות אם כי יש סימנים מסוימים להאטה במשק האמריקאי"

"הלחימה בצפון ועמה מצב אי הוודאות נמשכים ואף מחריפים. מדי יום, נגרמים נזקים ישירים ועקיפים כבדים למשק הישראלי. ההנחה שאם הלחימה תימשך עוד שבועיים, מחיר הלחימה עלול להגיע ל-20 מיליארד שקל. המשקיעים הזרים ממשיכים כרגע לשבת על הגדר ולהמתין עד שיתבהר המצב. פיתרון מדיני לא נראה באופק הקרוב, וצה"ל מגביר היערכותו לפעילות בגבול הצפון". כך כותבים הבוקר כלכלני בנק אגוד.

מנגד, כותבים בבנק, כי "אנו מאמינים בחוסנה של הכלכלה הישראלית ובהמשך צמיחה של המשק. הצמיחה במשק מושפעת מהצמיחה העולמית הקיימת בשנים האחרונות, אם כי יש סימנים מסוימים להאטה במשק האמריקאי לאור התקררות שוק הנדל"ן והצריכה הפרטית בארה"ב. אנו ממליצים להישאר בפוזיציה הנוכחית לאור המשך אי הוודאות השוררת בימים אלה, כאשר יש סיכוי כי הלחימה תתארך ליותר משבוע-שבועיים ואף תחריף עם צפי לפעילות מוגברת יותר של צה"ל בדרום לבנון".

בשוק הסולידי ממשיכים מזה שבועות ארוכים להמליץ על החזקת איגרות לטווח של כשנתיים באפיק הצמוד בשל התחזית לעליות באינפלציה בשל התייקרות במחירי האנרגיה. האפיק השקלי אטרקטיווי בשל יציבות השקל וההערכות לגבי חוסנו של המשק הישראלי.

בבנק מציינים כי חיזוק לחוסנה של הכלכלה הישראלית הגיע השבוע מחברת דן אנד ברדסטריט העולמית אשר הותירה את דירוג סיכון האשראי של הפעילות העסקית מול חברות ישראליות ללא שינוי (סיכון קל). עוד מדגישים בבנק את הצהרות שר האוצר והממונה על התקציבים, כי הממשלה מחויבת לשמור על המדיניות הכלכלית והרפורמות אותן קבעה בעבר. גם הנתון אודות ירידת שיעור החוב הלאומי ל-89% מהווה תמיכה בשמירה על דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully