וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ל-4.391 שקלים במסגרת המסחר באופציות

טל לוי

30.7.2006 / 10:55

מחזורי המסחר בשוק המט"ח ירדו בחדות והם מסתכמים במחצית ממחזורי המסחר לפני פרוץ המלחמה

האופטימיות בשוק הישראלי, הבאה לידי ביטוי בזינוק של יותר מ-1.5% בבורסה, מתבטאת היטב גם במסחר במטבע חוץ. היום לא מתקיים מסחר במטבע חוץ, אולם המסחר באופציות על הדולר משקף צניחה של 0.9% בכוחו של המטבע האמריקאי לרמה של 4.391 שקלים.

הדולר נסחר השבוע בטווח מחירים צר של 4.46-4.42 שקלים, תוך ירידה תלולה לכדי מחצית ממחזורי המסחר שאפיינו את התקופה שלפני פרוץ המלחמה. בבית ההשקעות גיפט מציינים כי המסחר השבוע אופיין עדיין במרווחי מסחר גדולים מהרגיל, עובדה המעידה על הנזילות הנמוכה יחסית במסחר וחוסר הוודאות בנוגע למלחמה. עם זאת כותבים שם, כי יחסית לקצב האירועים וחומרתם, הדולר כמעט שלא הגיב. באשר להמשך, הדבר תלוי בעיקר בהתפתחויות במישור הבטחוני ובהחלטה על הריבית בארה"ב בעוד כשבוע.

בעולם, נחלש בדולר בסוף השבוע והוא נסחר ברמה של 1.2760 דולר ליורו. בגיפט מציינים כי הפרוטוקול של הפגישה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארה"ב (FOMC), נאומו האחרון של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, והנתונים שפורסמו בספר הבז' השבוע - מרמזים כולם כי קיימות מספיק הוכחות להאטה בכלכלה האמריקאית ולכך שהבנק המרכזי לא יעלה את הריבית בפגישה הבאה ב-8 באוגוסט. "הקונצנזוס בשווקים בנוגע לאפשרות לעלייה נוספת ירד באופן משמעותי, ונתוני הכלכלה של סוף השבוע בארה"ב עשויים לתמוך בגישה זו", כותבים בבית ההשקעות גיפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully