וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאחרונה זורמות לפישמן הצעות לרכישת כל נכסיו"

טל לוי

30.7.2006 / 13:08

לדברי מקורב לקבוצת פישמן: "אין מכירת חיסול וכל הנכסים שמומשו לאחרונה, כמו מכירת קווי זהב, נמכרו בתנאים מצוינים"

"ההערכה היא שפישמן הפסיד 30%-20% מנכסיו כתוצאה מההימור שביצע על הלירה הטורקית" - כך אומר הבוקר גורם בשוק ההון המקורב לקבוצת פישמן. "עם זאת, אין חשש, שכן הונו העצמי של פישמן נותר גבוה עדיין". מאז נחשף לפני כחודשיים ב-TheMarker כי אליעזר פישמן הפסיד כ-1.4 מיליארד שקל בעקבות השקעה כושלת בלירה הטורקית, מסרבים בקבוצת פישמן לנקוב בסכום ההפסד המדויק וההערכות בשוק מדברות כבר על סכומים הגבוהים מ-2 מיליארד שקל.

ההימור של פישמן נעשה ברובו המכריע באופן פרטי ולא באמצעות חברות ציבוריות, אולם אחת השאלות שדווקא כן נוגעות לציבור היא מה מידת החשיפה של הבנקים לסכומים גבוהים שכאלה. גורם המקורב לקבוצת פישמן אמר היום ל-TheMarker כי, "הבנקים אינם ידועים כגוף עסקי פתי ואין ספק שהיו יוצאים נגד פישמן במידה שלא היה מציג בטחונות טובים מספיק". עוד מציין הגורם, כי "הפיקוח על הבנקים מודע היטב לכל הפרשה ועל כן דרש וקיבל הבהרות מהבנקים בנושא".

בחודשים האחרונים מכר פישמן כמה נכסים במטרה לגייס כסף, כאשר למראית עין, מכר גם נכסים שלא התכוון למכרם ולא הודיע על מכירתם מראש. פישמן עצמו הודיע כי ימכור את אחזקותיו בחמש חברות, במטרה לגייס כ-200 מיליון דולר. בין היתר, דובר על מכירת חברת הדלק טן תמורת כ-60 מיליון דולר ועל מכירת חברת החקלאות תנופורט תמורת כ-16 מיליון דולר.

עסקה נוספת עליה הכריז פישמן ואשר יצאה לפועל בימים האחרונים, היתה למכירת חלקו (24%) בחברת כרטיסי האשראי כאל, לפי שווי חברה של 1.5 מיליארד שקל. בתחילת החודש נודע כי אינטרנט זהב שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', רכשה את השליטה בקווי זהב (60%) מידי אליעזר פישמן, תמורת כ-84 מיליון דולר.

השאלה היא האם שווי העסקות שערך פישמן משקף נאמנה את שווי החברות, או שמא מכר בזול בשל קשיים תזרימיים. ככל הידוע, לפני שנתיים ניהל דוד עזריאלי מגעים לרכישת מניותיו של פישמן בכאל לפי שווי הנמוך בכ-30% מהשווי שבו נמכרה החברה אתמול. "במהלך השנתיים הללו משך פישמן דיווידנדים וכעת הוא מוכר את החברה במחיר מצוין" אומר גורם המקורב לפישמן.

"פישמן הרוויח הון עתק בשנים האחרונות בשוק המט"ח, כך שעליו לכסות גירעון נמוך בהרבה מהסכומים שהפסיד", אומרים מקורבים. "בפועל מה שקרה הוא, שהתחילו לזרום הצעות עבור רשימה ארוכה של חברות הנמצאות בשליטת פישמן, שכן בשוק ההון חשבו שמדובר במכירת חיסול. פישמן אמנם לא תכנן למכור את קווי זהב, אולם לאור ההצעה האטרקטיווית שהגיעה, עשה זאת. מדובר באיש עסקים שמבצע עסקות טובות כאשר הן מגיעות".

דובר קבוצת פישמן סירב להתייחס לדברים האמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully