וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף זינק ב-1.9%

טל לוי

31.7.2006 / 17:16

אורמת המריאה ב-5.7%. אפריקה ישראל קפצה ב-6.1% לאחר שזכתה להמלצה מדויטשה בנק. עליות חדות במניות הבנקים והנדל"ן

יום של עליות שערים נרשם היום בבורסת תל אביב: מדד המעו"ף זינק ב-1.9% וננעל ברמה של 801.11 נקודות ומדד ת"א 100 המריא ב-1.6% וננעל ב-815.47 נקודות. עליות של עד 0.3% נרשמו באפיק השקלי לצד יציבות באפיק הצמוד ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקלים. מדד המעו"ף רחוק כעת רק ב-2% מרמתו ביום שלפני חטיפת שני החיילים בגבול הצפון, אשר הובילה לעימות הנוכחי.

בשוק ההון פועלים מאז תחילת המלחמה תחת ההנחה כי מדובר במבצע בהיקף מוגבל בזמנו, וייתכן שיש בכך להסביר כי הבורסה איבדה שיעורים קלים יחסית מאז תחילת הלחימה ועד היום. רמז להיקף הלחימה סיפק אתמול ראש הממשלה, כאשר ציין כי ישראל זקוקה למרחב תמרון של עוד עשרה ימים עד שבועיים לפעילות המבצעית. הבוקר, בלחץ אמריקאי, הסכימה ישראל להפסיק את התקיפות בדרום לבנון למשך 48 שעות.

הבורסה הוסיפה כבר אתמול 2%, אולם אז נודע כי חיל האוויר תקף את כפר קנא והרג כ-50 בני אדם. בעקבות הידיעות, החלו המדדים לרדת.

כעת ניכרת האטה מסוימת בפעילות העסקית, המתבטאת בין היתר במיעוט הודעות מטעם החברות הנסחרות בבורסה. מצב זה צפוי להשתנות תוך מספר ימים, כאשר עונת הדו"חות הכספיים עבור אמצע 2006 תיפתח בקרוב. הדו"חות הקרובים צפויים להיות טובים, והם לא ישקפו כלל את העימות בצפון שהחל לפני כשלושה שבועות.

את העליות הובילו מניות הבנקים שזינקו ב-3.1% בממוצע: מניית לאומי עלתה 3.6% ומניית הפועלים הוסיפה 3.2%.

בנק דיסקונט עלה ב-3% לאחר שדויטשה בנק הותיר היום המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 11.7 שקלים, המשקף למניה אפסייד עצום של 65%. דיקסונט העריך ביום חמישי האחרון כי יסיים את הרבעון השני של 2006 עם הפסד של 43 מיליון שקל, אולם בדויטשה בנק מעריכים כי החדשות האחרונות אינן שליליות למרות הפגיעה בהכנסות. "הוצאות הרה ארגון בארה"ב הן חיוניות ומהוות חדשות טובות למניה, אשר נותרת עבורנו המועדפת בסקטור", כתב האנליטס מייקל קלאר.

אורמת זינקה ב-5.7% במחזור הגבוה בבורסה (89 מיליון שקל), לאחר שנודע כי החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, זכתה במכרז להקמת שלוש תחנות כוח גיאותרמיות באינדונזיה. היקפו הכספי של הציוד שתספק אורמת טכנולוגיות מגיע ל-200 מיליון דולר, מתוך היקפו הכולל של הפרויקט, שיגיע ל-600 מיליון דולר ואשר בו משתתפות חברות נוספות.

זינוק נרשם גם במניות הנדל"ן, שעלו בשיעור ממוצע של 2.9%, ובכלל זה אפריקה ישראל, שזינקה ב-6.1%. למרות עלייה של 40% מתחילת השנה, החל דויטשה בנק לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 290 שקל למניה - 28% מעל מחירה בשוק. מחיר יעד זה גבוה יותר מהערכות השווי של אנליסטים מקומיים.

טבע איבדה 0.3% במחזור השני בבורסה (89 מיליון שקל). טבע הודיעה היום כי תרופת האזילקט לטיפול בפרקינסון זמינה בבתי המרקחת של ארה"ב באמצעות מרשם רופא. טבע החלה לשווק את התרופה באירופה במאי 2005, וכיום היא משווקת בשמונה מדינות באירופה ומכירותיה נאמדות בעשרות מיליוני דולרים על בסיס שנתי. לפני כשבועיים הודיעה טבע כי תשווק את תרופת האזילקט בארה"ב לבדה - ולכן תיהנה ממלוא ההכנסות והרווחים. בבית ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו לפני כחודשיים כי מכירות האזילקט בארה"ב יסתכמו ב-25 מיליון דולר ב-2006 וב-91 מיליון דולר ב-2007. עוד העריכו שם כי מכירות התרופה בעולם יגיעו ל-300 מיליון דולר ב-2011.

למעשה, הקיפו עליות השערים את כל מניות המעו"ף, למעט טבע וכימיקלים לישראל, שאיבדה 1.1% לאחר עלייה של 10% בשבוע האחרון.

XTL הוסיפה 17% במחזור גבוה של יותר מ-3 מיליון שקל. מניית החברה, המפתחת תרופות בתחום המחלות הזיהומיות ומתמקדת בצהבת מסוג C, סבלה באחרונה מסנטימנט שלילי ואיבדה כ-65% מאז מארס. בנק ההשקעות Murray Brean כתב ביום חמישי, כי הירידה האחרונה בשווי החברה "לחלוטין אינה מוצדקת" והעניק למניה מחיר של 3.1 שקלים - גבוה ב-130% ממחיר המניה הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully