וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.393 שקלים

טל לוי

31.7.2006 / 15:39

בנק לאומי: "אנו רואים מסחר תנודתי, אולם במחזור מסחר נמוך כאשר רובו מתבצע בין הבנקים, ללא הלקוחות העסקיים"


הדולר פותח את שבוע המסחר בירידה של 0.79% ושערו נקבע היום על 4.393 שקלים, לאחר שהמסחר באופציות אתמול כבר שיקף לו רמה דומה. בכך מוחק הדולר למעשה את כל אפקט הלחימה בצפון ב-3 השבועות האחרונים, שכן זה היה שערו ביום שלישי לפני כ-3 שבועות - יום אחד לפני חטיפת שני החיילים בגבול הצפון. היורו איבד 0.25% ושערו 5.604 שקלים.

החזרה לרמות כפי שהיו לפני פרוץ העימות בצפון לא מאפיינת רק את הדולר, שכן גם הבורסה כבר רחוקה פחות מ-4% מרמתה ערב התלקחות הגבול הצפוני. בשוק ההון ובשוק המט"ח ממשיכים לפעול מתוך הנחה כי מדובר בעימות מוגבל בזמן. רמז להיקף הלחימה סיפק אתמול ראש הממשלה כאשר ציין, כי ישראל זקוקה למרחב תמרון של עוד עשרה ימים עד שבועיים לפעילות המבצעית.

"אנו רואים מסחר תנודתי אולם במחזור מסחר נמוך, כאשר רובו מתבצע בין הבנקים ואילו הלקוחות העסקיים כמעט ואינם פעילים" אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "הזרים אמנם מתעניינים במצב וקונים מעט בשערים נמוכים, אולם היקף הפעילות שלהם הוא בסכומים קטנים".

ויסקין מציין, כי העסקה למכירת אם סיסטמס הישראלית לסנדיסק האמריקאית תמורת 1.55 מיליארד דולר (במניות) מחזקת את מעמדה של ישראל כמדינה כדאית להשקעה. נושא נוסף שעומד על הפרק הוא ההשלכות של המלחמה בצפון על התקציב. "ברור שנפער חור מסויים בתקציב והיקפו עדיין אינו ידוע. השאלה היא כיצד יתפוש שוק ההון את השינוי במבנה התקציב כך שהשפעות המלחמה יגיעו מאוחר יותר", אומר ויסקין. "השוק ימשיך להיות תנודתי, וכמובן יושפע מהמשך הלחימה בצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully