וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מירי טיל נ"ט באזור טייבה שבדרום לבנון

הארץ

31.7.2006 / 12:28

הפעולה הקרקעית באזור נמשכת; מקורות לבנוניים טענו כי חיל האוויר הפציץ שני כבישים סמוך לגבול סוריה ב-7:00, אולם לפי צה"ל, התקיפות בוצעו בלילה



צה"ל ממשיך בינתיים בפעולה הקרקעית בתוך שטח לבנון, שמטרתה הריסת קו המוצבים של חיזבאללה מול הגבול. בקרבות באזור הכפר א-טייבה בגזרה המזרחית, ממערב למטולה נפצעו הבוקר (שני) שלושה חיילי צה"ל באורח קל, מפגיעת טיל נ"ט שירו אנשי חיזבאללה. בקרבות באזור אתמול נפצעו לפחות שבעה חיילי צה"ל, בהם שניים באורח בינוני, ולפחות שמונה אנשי חיזבאללה נהרגו.



במקביל, הלילה ב-2:00 החל חיל האוויר ליישם את הסכם הפסקת התקיפות ל-48 שעות, ונמנע מתקיפת יעדים. צה"ל הכחיש הבוקר דיווחים מלבנון כי מטוסי חיל האוויר תקפו פעמיים, סמוך לשעה 7:00 בבוקר, מטרות במזרח לבנון. לטענת מקורות לבנוניים, מטוסי חיל האוויר הפציצו כבישים באזורי ינטא ועייטה אל-פוחאר, סמוך לגבול סוריה. אולם מדובר צה"ל נמסר כי "מאז ההכרזה על הפסקת האש, לא היו שום תקיפות באזור". לטענת מקורות צבאיים, התקיפה נערכה לפני כניסת הסכם הפסקת הפעילות לתוקף.



הפעולה הקרקעית בדרום לבנון הורחבה אתמול לגזרה המזרחית. במוצאי שבת, סמוך לחצות, חצו כוחות גדולים של צה"ל את גבול לבנון סמוך למטולה. במבצע משתתפים שני צוותים חטיבתיים, האחד של חטיבת הנח"ל, בפיקודו של אלוף-משנה מיקי אדלשטיין, ושני של חטיבת שריון. במבצע משתתפים גם כוחות של גולני והנדסה, הכפופים לשתי החטיבות הסדירות.



הכוחות עברו תחילה דרך כפר כילא, ממערב למטולה, שהיה ריק ברובו ושבו לא נתקלו בהתנגדות. בהמשך, התקדמו לכפר אל-עדייסה, מול קיבוץ משגב-עם. שם, נתפס מצבור נשק של חיזבאללה ובו יותר מעשרה טילי נ"ט מדגם טאו (עורב) רקטות אר-פי-ג'י ורובים. בשעות הבוקר, תפסו הכוחות המשתתפים עמדות סביב טייבה, כשחטיבת הנח"ל מתייצבת ממזרח לכפר וחטיבת השריון ממערב לו. בטייבה כבר נתקלו הכוחות בהתנגדות רבה יותר, שכללה ירי של טילים נגד טנקים.



במהלך היום, נפצעו שבעה חיילים. חייל מגדוד הנדסה נפצע בינוני, מירי בשוגג של חיילי נח"ל שהיו בסמוך. מפקד מחלקת ההנדסה שאליה השתייך החייל, הבין מהר כי מדובר בירי של כוח צה"ל והורה לאנשיו שלא להשיב באש לעבר מקור הירי. בכך, נמנע מספר רב יותר של נפגעים. מתחילת המבצע נרשמו כבר לפחות שלוש תקריות של נפגעים מירי בשוגג של צה"ל. בנוסף, נפגע בשבוע שעבר מסוק אפאצ'י לונגבאו, שהתרסק ושני אנשי הצוות שלו נהרגו סמוך לגבול הצפון. תחקיר חיל האוויר מעלה כי נראה שהמסוק נפגע מירי רקטות של סוללת "מנתץ" (MLRS) מחיל התותחנים.



ליד טייבה נפצעו אתמול שני חיילים מחטיבת הנח"ל מירי חיזבאללה. בשעות אחר הצהריים נפגע טנק מרכבה מירי טיל נ"ט של חיזבאללה. ארבעת אנשי הצוות נפצעו קל. בלחימה נהרגו שמונה אנשי חיזבאללה - חמישה מירי כוחות הנח"ל והשריון ושלושה נוספים מאש חיל האוויר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully