וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי ירכוש 8% מוויזה כאל מידי אליעזר פישמן

טל לוי

31.7.2006 / 11:38

לפני כשבוע הודיע דיסקונט כי ירכוש 16% מכאל תמורת 240 מיליון שקל

הבנק הבינלאומי הודיע הבוקר כי יממש את זכותו וירכוש 8% מחברת ויזה כאל מידיו של אליעזר פישמן, תמורת 20 מיליון דולר. בכך עולה אחזקתו של הבינלאומי בכאל ל-26%, ואילו זכויות ההצבעה שלו יגדלו מ-15% ל-20%.

בבנק הודיעו בשבוע שעבר כי ירכשו 16% מכאל תמורת 240 מיליון שקל, ואף ציינו כי במידה והבינלאומי לא יממש את זכותו, ירכוש דיסקונט גם את חלקו, כלומר 8% נוספים.

כאל נשלטת כבר היום על ידי דיסקונט - שמחזיק 51% ממניות החברה (וחלקו יעלה כעת ל-67%) - ולכן רכישת המניות תתבצע כהשקעה פיננסית לקראת הנפקה אפשרית של cal, המתוכננת ל-2007. דיסקונט - שרכש את השליטה בכאל מבנק לאומי בסוף שנות ה-90 - מכר את המניות בעצמו לפישמן תמורת 123 מיליון שקל בלבד ב-2001.

פישמן מוכר את אחזקותיו בכאל לאחר שספג הפסדים כתוצאה מהימור שגוי על הלירה הטורקית. מקורב לעסקיו של פישמן העריך אתמול, כי פישמן הפסיד סביב 20%-25% מהונו העצמי, וציין כי הון זה הסתכם ערב המפולת בטורקיה בסכום של סביב 6 מיליארד שקלים.

בתחילת החודש נודע כי אינטרנט זהב, שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', רכשה את השליטה בקווי זהב (60%) מידי אליעזר פישמן, תמורת כ-84 מיליון דולר. פישמן הודיע כי בכוונתו לממש נכסים בשווי 200 מיליון דולר, שלא כללו אחזקה זו, אולם מקורב לעסקיו ציין אתמול כי בחודש האחרון זרמו לפישמן הצעות עבור רשימה ארוכה של חברות הנמצאות בשליטתו, שכן בשוק ההון חשבו שמדובר במכירת חיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully