וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי האחזקה של מייסד אם סיסטמס - 84 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

31.7.2006 / 12:05

שווי החזקתו של אריה מרגי, מוערכת בעשרות מיליוני דולרים; הרווח הגלום באופציות של העובדים: 92 מיליון דולר

חברת מרקורי האמריקאית, שנמכרה בשבוע שעבר ל-HP תמורת 4.5 מיליארד דולר, היא אמנם עסקה גדולה בהרבה מזו של מכירת אם סיסטמס, אבל עם הבדל אחד גדול: אם סיסטמס היא חברה ישראלית לגמרי, שהמטה שלה ורוב עובדיה נמצאים בכפר סבא. זה אומר שהמייסדים והעובדים בישראל יהנו מהעסקה, וכך גם רשויות המס בישראל. עם זאת, שלא כמו בעסקת מזומן שמחייבת תשלום מס בעת סגירתה, תשלום המס בעסקת מניות הוא עתידי - רק בעת שהעובדים והציבור יממשו אופציות ומניות של סנדיסק, שיחליפו את מניות אם סיסטמס.

המתעשר הגדול ביותר מעסקת מכירת החברה הוא לא אחר מאשר דב מורן, שחגג השנה יום הולדת 50. מורן הוא המייסד, מנכ"ל, נשיא ויו"ר החברה. הוא ייסד את אם סיסטמס ב-89' וקרא לחברה בתחילה "מורן סיסטמס", אך שינה את שמה כעבור זמן קצר. מורן מחזיק כ-6.1% מאם סיסטמס, כ-2.3 מיליון מניות ואופציות (הרוב המוחלט של האחזקה במניות). נתח זה בחברה שווה כעת 83.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 36 דולר למניית אם סיסטמס.

שם נוסף שחוזר לימי הקמתה של אם סיסטמס הוא אריה מרגי, בן 44, כיום סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ודירקטור בחברה. מרגי ומורן מכירים משירותם הצבאי בחיל הים, והם ייסדו את החברה ביחד. מרגי השקיע מרץ רב בחברה, אך החליט בשלב כלשהו לעזוב את הניהול השוטף והיומיומי.

מרגי לא מופיע ברשימת בעלי המניות הגדולים של אם סיסטמס, אבל ההערכות הן כי הוא החזיק עד שלב מסוים בכ-4% מהחברה. אפשר להעריך את החזקתו של מרגי בכמה עשרות מיליוני דולרים. לפי דיווחים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), הוא ביקש למכור 11.5 אלף מניות ואופציות של אם סיסטמס מתחילת השנה, ברווח שאפשר להעריכו בכמה מאות אלפי דולרים.

הנס וגנר, שוודי במוצאו, הוא בעל המניות השני לאחר מורן, והוא מחזיק כ-1.8% מהחברה - החזקה ששווייה כ-25 מיליון דולר. וגנר הוא דירקטור באם סיסטמס מסוף 2002.

רונית מאור, בת 35, היא סמנכ"לית הכספים של אם סיסטמס בתשע השנים האחרונות. מכיוון שאם סיסטמס מדווחת כחברה זרה בנאסד"ק, היא אינה מחויבת לדווח על תגמול בכיריה - בשכר ובאופציות - כך שלא ניתן לדעת מה גודל ההחזקה של מאור. מתחילת השנה ביקשה מאור לממש כ-19 אלף אופציות תחת תוכנית "מכירה עיוורת": האופציות של מאור (כמו המניות של מורן) מופקדות בבית ההשקעות CIBC, שמממש אותן תחת תנאים שהוגדרו מראש. תוכנית כזו (10-b5) מונעת שימוש במידע פנים לפני מימוש אופציות ומניות על ידי בכירים.

מנהלי ועובדי אם סיסטמס מחזיקים כיום ב-5.7 מיליון אופציות בסך הכל, שמחיר המימוש הממוצע שלהן הוא 19.8 דולר, ויש ביניהן כאלה שאפשר לממש רק בעוד 10 שנים. בעסקה מעין זו נראה כי האופציות האלו יומרו לאופציות של סנדיסק. כך או כך, על פי מחיר המימוש הממוצע שלהן, הן מגלמות כעת רווח של 92 מיליון דולר.

מתוך כל האופציות האלו, כ-950 אלף ניתנות למימוש כעת או בחודשים הקרובים, ומחיר המימוש שלהן עומד על 8.8 דולרים, כך שעל פי מחיר המניה בעסקה - 36 דולר - הן מגלמות כעת רווח של כ-26 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully