וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדום אדום" של תנובה מתקשה להמריא

עמירם כהן

31.7.2006 / 12:52

ההפסד התפעולי של מפעל הבשר הסתכם ב-2005 ב-12 מיליון שקל. ב-2006 יסתכם ההפסד התפעולי ביותר מ-20 מיליון שקל

נתוני הדו"ח הכספי של המפעל לעיבוד בשר טרי של תנובה, "אדום אדום" בבית שאן, מעלים כי ההפסד התפעולי של המפעל - שנחנך בפברואר 2005 - הסתכם ב-2005 ב-12 מיליון שקל, במחזור שנתי של 200 מיליון שקל. המפעל מעסיק 200 עובדים.

מתחזית עסקית שנמסרה על ידי תנובה בישיבת מועצת תנובה האחרונה, עולה כי ב-2006 יסתכם ההפסד התפעולי ביותר מ-20 מיליון שקל. זקיפת הפחת על ההשקעה במפעל, שהסתכמה בכ-160 מיליון שקל, תביא לרשום הפסד נקי גבוה מהסכומים שנמסרו. מנתונים שנמסרו בעבר, החזר ההשקעה במפעל צפוי בתוך 6 עד 8 שנים.

בשנה הראשונה לפעולתו, לא הגיע מפעל הבשר לניצול מלוא כושר היצור. נודע כי בתנובה היה צפי כי ב-2006 יעבור המפעל לרווח תפעולי. המפעל נתקל בשנה האחרונה בבעיה קשה של התייקרות העגלים המיובאים על ידי תנובה, והתייקרות הפיטום של העגלים הללו הנשחטים במפעל.

בתוך כך, הודיע בשבוע שעבר מנהל התפעול במפעל, יוחאי בן זכרי, על התפטרותו מתפקידו במפעל. הרקע להתפטרות לא נמסר. בסוף מאי 2006 התפטר מנכ"ל חברת "בקר תנובה", בעלת המפעל "אדום אדום", יורם קרין. קרין סירב להתייחס להתפטרותו, אך גורמים במפעל העריכו שהסיבה לכך היא ההפסד התפעולי שצברה החברה במהלך 2005.

תנובה מסרה בתגובה כי קרין התפטר בשל כוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר המועצה האיזורית בית שאן, בעקבות מינויה של היו"ר הנוכחית של המועצה, יעל שאלתיאלי, למנכ"ל משרד החקלאות. במקומו של קרין מונה למנכ"ל בקר תנובה אבינועם גורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully