וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בבורסות לאחר שבוע רצוף של עליות; לונדון יורדת ב-0.5%

מיכל רמתי

31.7.2006 / 12:51

מדד בטחון הצרכנים והעסקים בגוש היורו עלה ביולי לרמתו הגבוהה זה חמש שנים; דו"חות חיוביים לבנק הבריטי HSBC שעולה ב-0.7% ולמו"ל פירסון שעולה ב-2.4%



ירידות נרשמות באירופה היום לאחר שבוע של עליות רצופות ולמרות מספר דו"חות טובים שהתפרסמו היום. ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה יעלה השבוע את שיעור הריבית בגוש היורו מתגברות על רקע נתונים כלכליים שהתפרסמו הבוקר. לונדון יורדת ב-0.5%; פרנקפורט ופאריס יורדות ב-0.2%.



מדד בטחון הצרכנים והעסקים בגוש היורו עלה ביולי במפתיע לרמתו הגבוהה ביותר זה חמש שנים, לפי דו"ח של הנציבות האירופית. המדד עלה ל-107.7, שיא מאז מארס 2001. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה ביולי ב-2.5%, מעל ליעד אינפלציה של 2% שהציב הבנק המרכזי של אירופה (ECB). ההערכה היא כי הנתונים מגבירים את הלחץ על הבנק המרכזי להעלות את הריבית בגוש היורו בפגישתו השבוע ל-3%, משיעורה הנוכחי - 2.75%.



המכירות הקמעוניות בגרמניה, הכלכלה הגדולה בגוש היורו, עלו גם הן יותר מהצפוי ביוני. המכירות הקמעוניות עלו ב-1.9% לעומת מאי, אך במונחים שנתיים ירדו ב-0.4%. למרות זאת, היתה העלייה גדולה מתחזיות הכלכלנים.



מספר חברות אירופיות פירסמו היום את דו"חותיהן. הבנק ההולנדי ABN אמרו (סימול AABA.AS) יורד ב-3.3% למרות עלייה של 24% ברווח הנקי הרבעוני ל-1.22 מיליארד יורו, שעלתה על תחזיות האנליסטים. הבנק הבריטי HSBC עולה ב-0.7% לאחר שדיווח על עלייה של 15% ברווח הנקי במחצית הראשונה. פירסון (סימול PSON.L), מו"ל "פייננשל טיימס" ו"אקונומיסט", עולה ב-2.4% לאחר שדיווחה על עלייה של 17% בהכנסות וירידה קטנה מהצפוי ברווח הנקי.



במגזר הנפט, נרשמות ירידות על רקע ירידה במחיר הנפט היום. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר נסחרים בירידה של 0.5% למחיר 72.88 דולר לחבית. רפסול הספרדית (סימול REP.MC) יורדת ב-1.3%. רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) יורדת ב-0.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully