וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דויטשה בנק ממליץ על אפריקה ישראל: שווי נכסי הנדל"ן של החברה במונחי מכירה יגיע ב-2009 ל-2 מיליארד דולר

נתן שבע

31.7.2006 / 13:57

מציב למניה מחיר יעד הגבוה בכ-28% ממחירה של המניה בשוק; "אפריקה ישראל היא נוסחה מנצחת- לחברה ניסיון רב בייצור ערך למשקיעיה" כותבים האנליסטים של הבנק



מניית הפכה לאחת המניות החמות ב-2006, עם זינוק של כ-40% מתחילת השנה. בעבר כבר דווח כי לזינוק אחראים גם חלק מהזרים, שרוצים להגדיל באמצעות החברה את החשיפה לשוק הנדל"ן הרוסי. דויטשה בנק מתחיל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 290 שקל למניה - 28% מעל מחירה בשוק. מחיר יעד זה גבוה יותר מהערכות השווי של אנליסטים מקומיים.



"אפריקה ישראל היא נוסחא מנצחת - לחברה ניסיון רב בייצור ערך למשקיעיה", כותבים בדויטשה בנק, "בעל השליטה בה, לב לבייב, מייצר לחברה ערך נוסף עם השקעה של זמן ומשאבים מניסיונו העשיר בחו"ל". מניית אפריקה ישראל הספיקה לקפוץ בכ-400% מ-2001 ל-2005, ובמקביל זינק לו הרווח מאותו תקופה, מרמה של 165 מיליון שקל ל-649 מיליון שקל.



בדויטשה בנק מעריכים כי שווי נכסי הנדל"ן של החברה, במונחי מכירה יגיע למיליארד דולר בשנתיים הקרובות ואף יכפיל עצמו ל- 2 מיליארד דולר ב-2009, עם השלמת פרויקטים נוספים. בדויטשה בנק מעריכים עוד, כי לאפריקה ישראל יש תוכניות השקעה בהיקף של 3.5 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות, לנכסים ברוסיה, ארה"ב, ומזרח אירופה - שלמרביתם נמצאו קונים עוד בטרם הושלמו.



המשקל הגדול יותר בהערכת השווי של החברה על פי דויטשה, מיוחס לרוסיה - שתורמת 38% מהשווי, שהם כ-1.5 מיליארד דולר. ארה"ב תורמת לשווי כ-20%, והיתר מיוחס לישראל ומזרח אירופה. החברה מעורבת ב-4 'מגה פרויקטים' במוסקווה שברוסיה, הכוללים את אחד מהקניונים הגדולים באירופה, משרדים ומגורים במרכז מוסקווה. בנוסף, לחברה כ-1,200 דירות לבנייה, ששני שלישים מתוכן כבר נמכרו במכירה מוקדמת. בבנק מעריכים עוד, כי החברה תרחיב את אחיזתה בשווקים צומחים חדשים, כאשר היא כבר סימנה בעבר את אסיה כשוק הבא אליו היא תחדור.



בדויטשה מונים גם את הסכנות הקיימות במניה, בדמות ירידה במחירים ברוסיה ובארה"ב ועלייה בריביות - שמגדילות את הוצאות המימון, להן משקל כבד בחברות נדל"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully