וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של כ-35% בתנועת המכולות העוברות דרך נמל אשדוד‏

שרון קדמי

31.7.2006 / 14:05

כך מדווחת חברת נמל אשדוד; בעקבות המצב הביטחוני הופנו אוניות משא ונוסעים מנמל חיפה לנמל אשדוד הפועל באופן רצוף 24 שעות; בנמל מופעל קו פתוח ליבואנים ויצואנים הפועל כל היממה



נמל אשדוד מנסה להתמודד עם העומס הרב שנוצר בשערי הנמל בעקבות הלחימה בצפון. בעקבות המצב הביטחוני חברת נמל אשדוד מדווחת על עלייה של כ-35% בתנועת המכולות העוברות דרך נמל אשדוד‏. מאז תחילת מצב החירום בישראל הופנו כ-46 אוניות מנמל חיפה לנמל אשדוד. בנוסף, 41 אוניות אשר אמורות היו לפקוד את חיפה החליטו לפרוק את כל המטען באשדוד. 3 אוניות נוסעים הופנו מחיפה לאשדוד.



הנהלת החברה מדווחת כי למרות פעילות השיא בנמל, אין המתנות ארוכות של אוניות המגיעות לנמל וכי כל ועדי העובדים והעובדים בנמל התגייסו לעבודה מלאה ורציפה ועל כן הנמל פועל באופן רצוף 24 שעות. בנוסף, חברת נמל אשדוד מפעילה קו פתוח ליבואנים ויצואנים הפועל 24 שעות ביממה. עד היום הגיעו מאות פניות של יבואנים ויצואנים לקו הפתוח המעוניינים לקבל מידע בנוגע לפעילות הנמל והיערכותו בימים אלה.



בחברת נמל חיפה מדווחים, כי מתחילת הלחימה בצפון, פעל הנמל כל הזמן מלבד ליומיים עם הגעת הקטיושות הראשונות לחיפה. אולם, לאחר התייעצות כוללת עם פיקוד העורף הוחלט על המשך העבודה, פרט לאוניות עם חומרים מסוכנים. בימים האחרונים מדווחת הנהלת הנמל על גידול מתמיד במספר האוניות.



בשבוע האחרון טיפל נמל חיפה ב-14 אוניות, מתוכן 7 אוניות מכולה ושאר האוניות עם מטען כללי, תפזורת ועוד, וכן להערכתם בשבוע הקרוב צפויות להגיע כ-20 אוניות, מתוכן 4 אוניות המגיעות היום.



באיגוד המשתמשים בהובלה הימית לא מרוצים כל כך. לדברי יו"ר האיגוד, גד שפר, "עובדי נמל אשדוד אינם מבינים כנראה כי אנו במצב חירום, שבו משמש נמל אשדוד כשער הימי המרכזי של המדינה, ותפוקתם מגיעה, במקרים מסויימים, לפחות ממחצית היכולת". במכתב דחוף ששיגר שפר לשר התחבורה שאול מופז וליו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוא קורא להם להתערב מיידית כדי שהעובדים בנמל אשדוד יבינו, כי הם נתונים במצב חירום ואחראים לעשות כל שביכולתם כדי לאפשר את פעילות הסחר הימי ביבוא וביצוא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully