וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל דחתה את ההנפקה פעמיים - אבל דלק נדל"ן תגייס היום 125 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח

טל לוי

31.7.2006 / 19:29

דלק נדל"ן מצטרפת לאפריקה ישראל וקבוצת דלק, המגייסות כסף למרות העימות בצפון; תנפיק איגרות חוב לפירעון במאי 2012



, שבשליטת קבוצת דלק, תגייס היום 125 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב מסדרה ד'. איגרות החוב זכו לדירוג A+ מאת מעלות, המאפשר לחברה לגייס עד 400 מיליון שקל. איגרות החוב צמודות למדד המחירים לצרכן, והאיגרות הקיימות נסחרות לפי תשואה של 4.9% ברוטו. האיגרות מיועדות לפידיון במאי 2012, ומשלמות ריבית שנתית נקובה של 6%.



במעלות מציינים כי דלק נדל"ן שייכת ל, שהיא אחת מחברות האחזקה המובילות במשק הישראלי והתחייבויותיה מדורגות AA בידי מעלות. עוד מציינים שם כי דלק נדל"ן מפזרת פעילות על פני שווקים שונים, ובעיקר שווקים מערביים בעלי דירוג גבוה - התורם להקטנת הסיכון. במעלות מציינים לחיוב את מיצוב הנכסים הגבוה בחו"ל, המתבטא במיקומם ובאיתנות הכלכלית של השוכרים. נקודות חזקות נוספות הן ניסיון מקצועי ואסטרטגיית המימון מחדש ומימוש הנכסים.



מנגד, פועלת דלק נדל"ן באמצעות מינוף גבוה, המגדיל משמעותית את הסיכון בעסקות שהיא מבצעת. בנוסף, חלק מההלוואות לרכישת הנכסים הן לתקופה קצרה מאורכן, ולכן החברה חשופה לעליית ריבית.



במעלות מעריכים כי "עסקת ההילטונים" היא בעלת "רמת סיכון גבוהה משמעותית מהעסקות המאפיינות את החברה", וזאת בשל אי הבטחה של דמי השכירות והתלות בגובה ההכנסות והרווחיות של המלונות. מעלות מעריכה כי ענף המלונאות מאופיין בתנודתיות.



הגיוס של דלק נדל"ן מגיעה בתקופת הלחימה, כאשר מנגד, חברה חזקה כמו חברת החשמל דווקא ביטלה גיוס מתוכנן. חברות אחרות כמו וקבוצת דלק דווקא השלימו גיוסים גדולים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully