וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שלישית ואחרונה? חברת און טראק שוב מודחת ממכרז הדרכונים בארה"ב שהיקפו כ-300 מיליון דולר

שרון שפורר

31.7.2006 / 14:51

משרד המדפיס הממשלתי של ארה"ב הודיע היום לאון טראק כי הוצאה מקבוצת החברות שנשקלו לפרויקט הדרכון האלקטרוני האמריקאי; OTI לא מתייאשת ומתכוונת שוב לערער על ההחלטה



חברת , הנסחרת בנאסד"ק ומייצרת כרטיסים חכמים המופעלים ללא מגע, מוצאת עצמה שוב מחוץ למכרז הדרכונים האטקרקטיווי בארה"ב. משרד המדפיס הממשלתי של ארה"ב (Government Printing Office - GPO) הודיע היום לאון טראק (OTI) כי הוצאה מקבוצת החברות שנשקלו לפרויקט הדרכון האלקטרוני האמריקאי. OTI מתכוונת לערער על ההחלטה.



אין זו הפעם הראשונה בה און טראק מודחת מהמכרז, שהיקפו עומד על כ-300 מיליון דולר. באוקטובר 2004 הכריז ה-GPO על ארבע המתמודדות שעלו לשלב הסופי במכרז, ואון טראק לא נמצאה ביניהן. החברה הישראלית עירערה על ההחלטה, ובינואר 2005 הוחזרה למכרז יחד עם שלוש מתמודדות נוספות. גורמים בשוק דאגו להבהיר אז, כי און טראק איימה לפתוח בהליכים משפטיים כנגד ה-GPO בתגובה להחלטה, ובוושינגטון העדיפו להחזירה למכרז כדי לא לעכב את השלמתו.



אך או אז, באוגוסט 2005 הודחה שוב און טראק מהמכרז אחרי שה-GPO מצא לדבריו פגמים במוצריה הסופיים. עועורה של החברה למשרד הממשלתי נדחה, והיא עירערה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון -
שקיבל את ערעורה.



האם ההדחה השלישית תהיה הדחה לצמיתות, או שגם הפעם תמצא און טראק את הדרך חזרה למכרז? בינתיים, בחברה לא מוכנים לחשוף את סיבת ההדחה, אך מוסרים על כוונה לערער עליה. עודד בשן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל OTI, אמר היום כי "OTI כמובן מאוכזבת מהחלטת משרד המדפיס הממשלתי ואנו חולקים על הבסיס עליו הושתתה ההחלטה. אנו בטוחים בעליונות המוצר שלנו, ואנו ממשיכים בהליך הערעור".



מכרז הדרכונים האלקטרוניים של ה-GPO האמריקאי הוא פרויקט רחב היקף להנפקה של כ-50 מיליון דרכונים חכמים בשנים הקרובות. הדרכונים החדשים מיועדים לכלול כרטיס פלסטי נושא שבב אלקטרוני, שבו יוזנו פרטי זיהוי אישיים כגון תמונה וטביעת אצבע של בעל הדרכון. את הנתונים ניתן יהיה לקרוא באמצעות סורק אלקטרוני. כרטיסי הפלסטיק יקשו על זיוף הדרכונים האמריקאים, וההחלטה על הנפקתם מהווה חלק מההיערכות החדשה של הממשל בוושינגטון כנגד איומי הטרור.



און טראק חתמה את 2005 עם הפסד של 9.1 מיליון דולר וצמיחה של כ-56% בהכנסותיה ל-36 מיליון דולר. גם את השנה הנוכחית עתידה החברה, על פי הקונצנזוס בוול סטריט, לחתום בהפסד, אף שהכנסותיה צפויות שוב לזנק בכ-36% לכ-50 מיליון דולר. מניות און טראק איבדו מתחילת 2006 כ-25% ושוויה של החברה בשוק הוא כ-130 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully