וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר מנסה למשוך חברות ביוטכנולוגיה מארה"ב לבריטניה על רקע ההתנגדות בארה"ב לביצוע מחקרים בתאי גזע

מיכל רמתי

31.7.2006 / 15:57

בלייר נסע לקליפורניה על מנת לקדם שיתוף פעולה בינה לבריטניה, שעשוי להביא להזרמת כספים לבריטניה ולהגדלת חופש הפעולה של חברות הביוטכנולוגיה בתחום תאי הגזע



ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, מנסה לנצל את החקיקה הנוקשה נגד מחקר בתאי גזע בארה"ב, על מנת למשוך יותר מחקר ועסקים בתחום הביוטכנולוגיה לבריטניה. בלייר נמצא כעת במדינת קליפורניה, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בינה לבין בריטניה. שיתוף הפעולה עשוי להביא להזרמת כספים לבריטניה, ולאפשר לחברות ביוטכנולוגיה חופש פעולה נרחב יותר בתחום תאי הגזע.



בארה"ב נתון נושא מחקר תאי הגזע במחלוקת קשה, כאשר המתנגדים למחקר בתאי גזע עובריים טוענים שלא ניתן להצדיק השמדה של עוברים בצורך להתקדם המחקר הרפואי, שכן אין להעדיף חיים כלשהם על פני אחרים. התומכים במחקר מציינים כי אין כל רע בשימוש בעוברים שנותרו מטיפולי הפריה ונועדו להשמדה, וכי יתכן שהתועלת הרפואית מהמחקרים תהיה חשובה לאין ערוך, ועשויה לסייע בטיפול במחלות כמו סרטן, אלצהיימר ופרקינסון.



מוקדם יותר החודש הטיל נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, וטו על חוק שהיה מאפשר מימון של מחקר בתאי גזע עובריים, ובכך מנע מימון פדרלי של מחקרים מסוג זה. אך בקליפוניה התקבל חוק המאפשר למדינה לגייס עד 3 מיליארד דולר למימון מחקר בתאי גזע עובריים. בלייר, שצפוי להיפגש עם בכירים בחברות ביוטכנולוגיה אמריקאיות כמו , גילאד סיינסס (סימול GILD) וסל ג'נסיס (סימול CEGE), מעוניין לקיים בארצו כנס משותף לבריטניה וקליפורניה.



גם באירופה קיימת מחלוקת בנושא תאי הגזע העובריים, אך ההגבלות באיחוד האירופי מצומצמות יותר לעומת ההגבלה האמריקאית, ולכן מעריכים בבריטניה כי יש כעת הזדמנות למשוך חברות אמריקאיות למחקר ולפעילות בבריטניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully