וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "סנדיסק ניצלה את מצבה הקשה של אם סיסטמס"

גיא גרימלנד

31.7.2006 / 16:48

שלושה אנליסטים מספרים על הצדדים החיובים והשליליים של עסקת אם סיסטמס-סנדיסק; דניאל עמיר מ-WR Hambrecht: "פרשת האופציות הביאה לכך שלאם סיסטמס היה קשה לגייס כסף. הדירקטוריון נכנס ללחץ כמו במקרה של מרקורי"



האם עסקת אם סיסטמס-סנדיסק היתה טובה לשתי החברות? כך סבורים האנליסטים. עם זאת, דניאל עמיר, אנליסט לתחום המוליכים למחצה של WR Hambrecht, המיוצג בארץ ע"י לידר שוקי הון, סבור ששווי העסקה בין סנדיסק לאם סיסטמס היה נמוך. לדעתו פרשת האופציות באם סיסטמס גרמה לסנדיסק לנצל את מצבה הקשה של אם סיסטמס ולדרוש מחיר נמוך. "פרשת האופציות הביאה לכך שלאם סיסטמס היה קשה לגייס כסף. הדירקטוריון נכנס ללחץ כמו במקרה של מרקורי", ציין אמיר. לדבריו, אם סיסטמס נקלעה למצב קשה והתקשתה לגייס כספים. "הדירקטוריון נכנס ללחץ והחליט שזה הזמן לקרוא לסנדיסק שתמיד חיזרו אחריהם. העיתוי הוא טוב כי זה יאפשר לאם סיסטמס להמשיך לצמוח כפי שצמחה בשנה האחרונה".



עמי טלמור, יועץ בכיר לתחום המוליכים למחצה בגרטנר מזה"ת, ציין שיש סינרגיה במיזוג בין שתי החברות והן משלימות זו את זו. עם זאת, סבור טלמור כי הרכישה מהווה הפתעה מסוימת, למרות שהנהלת אם סיסטמס הכחישה את העסקה, מאחר והנהלת החברה הצהירה לא אחת גם על רצונה להמשיך בדרכה העצמאית.



טלמור מציין, כי הרכישה משרתת את שני הצדדים מאחר ושתיהן פונות לקהלים אחרים. "סנדיסק מייצרת את זכרונות הפלאש, מכניסה אותם למוצר הסופי ומפיצה אותו לקמעונאים. לעומת זאת אם סיסטמס רוכשת את רכיבי הפלאש מספקים (בעבר מסמסונג וכיום מטושיבה, ג.ג), מרכיבה את התוכנות המיוחדות שלה ומוכרות ליצרנים בעסקת OEM. היא אינה מוכרת ללקוח הסופי. לשתי החברות מודל עסקי שונה לחלוטין ואין ביניהן תחרות ישירה".



לטענת טלמור, סנדיסק תפיק מהמיזוג גישה לחידושים טכנולוגיים ולפטנטים של אם סיסטמס, שיעזרו לה מאוד בקו המוצרים שלה. טלמור מבהיר, שעד עתה אם סיסטמס היתה קונה את רכיבי זכרונות הפלאש במחירים מועדפים במסגרת הסכמים ארוכי טווח, ובתמורה נותנת לספקים שלה זכויות שימוש בפטנטים בצורה כזו או אחרת. "כעת ככל הנראה שיתוף הפעולה הזה ייפסק", הוא מבהיר.



עוד נקודה מעניינת שמעלה טלמור היא, כי לטושיבה וסנדיסק יש שותפות אסטרטגית בייצור שבבי זכרונות פלאש. לכן, למרות שבעבר אם סיסטמס רכשה רכיבים מטושיבה - זו האחרונה לא תיפגע. "לפחות לא ישירות", מסביר טלמור.



לדבריו, העובדה שאם סיסטמס יצאה בהכרזה על פיתוח טכנולוגיה של 4 ביט בתא אחד של זיכרון, מאפשרת לסנדיסק להיאבק בממדים הפיסיים של זכרונות הפלאש ולהגדיל את נפח הזיכרון מבלי להגדיל את הממדים הפיסיים. "על בסיס הטכנולוגיה של אם סיסטמס יכולה סנדיסק ליישם את טכנולוגיית 4 ביט בצורה מהירה במוצר הסופי", מבהיר טלמור.



תחום נוסף שבו יש לשתי החברות סינרגיה הוא תחום הטלפונים הניידים. "אם סיסטמס מייצרת זכרונות לצד התפעולי של הטלפונים הסלולריים (Mobile disk on chip). סנדיסק מייצרת כרטיסי זכרון חיצוניים לטלפונים הסלולריים. כעת סנדיסק תוכל לספק את שני סוגי הזכרונות". מבהיר טלמור.



לעסקה יש גם צדדים שליליים. "אם סיסטמס לא מכרה ישירות לרמה הקמעונאית אלא ליצרני ציוד. חלקם (כמו סוני) מתחרים בשוק הקמעונאי עם סנדיסק. סביר להניח שכעת הם יימנעו מלהשתמש במוצרים של סנדיסק, ולכן תהיה ירידה במכירות", מבהיר טלמור.



גילעד נס, אנליסט בחברת המחקר IDC ישראל, מציין כי עד לעסקת המיזוג בין השתיים, אם סיסטמס התברברה מבחינת הכיוון הטכנולוגי, אך כעת סנדיסק תיקח אותה הלאה לכיוונים חדשים. "לאם סיסטמס טכנולוגיה תשתיתית מצויינת, אולם נסיונותיה עד כה לשווק מוצרי צריכה אלקטרוניים שלה לא עלו יפה, בלשון המעטה. החברה קנתה את עולמה עם המצאת קונספט ה-USB Flash Drive (או "Disk On Key", כפי שקראה לו), אך בעקבות כניסת מתחרים וירידת מחירי טכנולוגיות האחסון, נאלצה לחפש לעצמה את הדור הבא שיחזיר אותה לעמדת החדשנות שהציגה בתחילת העשור".



לפי נס, סנדיסק מאמינה שהוספת ה-MegaSIM של אם סיסטמס לפורטפוליו המוצרים שלה יסייע בידה לכבוש נתח שוק נוסף באספקת רכיבי הזכרון לטלפונים הסלולריים. בנוסף, היא מקבלת את פעילות אם סיסטמס בשוק הארגוני, שיתכן ובאמצעות המותג החזק של סנדיסק תוכל סוף סוף לפרוץ לקהל גדול יותר.



נס סבור שטכנולוגיית ה-X4 שהציגה אם סיסטמס לאחרונה תאפשר לסנדיסק, בעלת פורטפוליו פטנטים ענף בתחום הזכרונות, לשפר את עמדתה בשוק שבבי זיכרון ה-NAND, לאחר שמספר חברות (סייפן, סמסונג) כבר הכריזו על טכנולוגיה משלהן בתחום זה.

יש לציין כי סייפן כבר הודיעה כי פיתחה טכנולוגיה לאחסון 8 ביט בתא זכרון אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully