וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לרכישת מניות הבנקים בבזק מידי הכונס: הערכת השווי תוצג לבנקים בקרוב

ערן גבאי

31.7.2006 / 18:31

כך נודע ל-TheMarker; כונס הנכסים מטעם הבנקים, אלקס הרטמן, צפוי להגיש בקרוב בקשה מסודרת לביצוע המכרז; מניית בזק ירדה השנה בכ-8%



הושלמה הערכת השווי למניות הבנקים ב שהזמין כונס הנכסים מטעמם, אלקס הרטמן, וההערכה היא שהמכרז בין המוסדיים לרכישת המניות מתקרב - כך נודע ל-TheMarker.



הרטמן צפוי להגיש בקרוב לבית המשפט בקשה מסודרת לביצוע המכרז. בין הבנקים קיימת הסכמה, שלפיה כל בנק יגיש הצעת מחיר על פי חלקו בחוב. אם יוגשו הצעות חיצוניות אחרות, הן יהיו במחיר הגבוה ממחיר השוק, ועל כן ישקפו פרמיה נוספת עבור הבנקים. בעבר נבדקו כמה אפשרויות מכירה של מניות בזק, ואף נוהלו שיחות ראשוניות בעניין עם משקיעים פוטנציאליים, אך כל השיחות לא צלחו.



הבנקים מחזיקים בכ-17.6% ממניות בזק בחבילה אחת באמצעות כונס הנכסים, וביקשו כבר לפני כמה חודשים לרכוש את המניות מידי הרטמן, כך שכל בנק יקבל את חלקו במניות על פי היחס שלו בחוב, ויוכל לבצע מכירה עצמאית של המניות. מהלך שכזה עשוי ליצור לחץ על מניית בזק בחודשים הקרובים.
גורמים במערכת הבנקאות טרם קיבלו לידם את הערכת השווי, אך הודו כי הם צפויים לקבל את ההערכה בקרוב ולקבל החלטה באשר להמשך ההחזקה במניות בזק. לבנק הפועלים אחזקה של 8.2% במניות בזק; חלקו של לאומי הוא כ-4.3%, דיסקונט מחזיק בכ-2.2%, המזרחי מחזיק בכ-1.7% ואחרים בכ-1.2%.







מדובר במניות בזק של גד זאבי במקור. זאבי רכש אותן בסוף 1999 תמורת כ-630 מיליון דולר. את האשראי לרכישתן קיבל אז זאבי מקונסורציום של שבעה בנקים. זאבי לא הצליח להחזיר את ההלוואה שלקח, ולכן הועברו אחזקותיו במניות בזק ב-2003 לידי כונס הנכסים.



סך ההלוואה המקורית, לפי שווי למניית בזק של 7.1 שקלים, נאמד בכ-3.3 מיליארד שקל, אלא ששווי השוק של המניות לפי שער מניה של 5.24 שקלים הוא 2.35 מיליארד שקל. עם זאת, הבנקים כבר ביצעו הפרשות במאות מיליוני שקלים בגין ההלוואה לזאבי, כך שבמחיר נמוך בהרבה מהמחיר המקורי הם יראו רווח על המכירה. מניית בזק ירדה מתחילת השנה קרוב ל-8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully