וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסוגו משיא של עשרה שבועות ונסגרו בירידות לראשונה זה שישה ימים; לונדון ירדה ב-0.8%

TheMarker

31.7.2006 / 19:37

גברו ההערכות כי צפויה העלאת ריבית בגוש היורו השבוע, לאחר שמדד בטחון הצרכנים והעסקים באירופה עלה לרמתו הגבוהה זה 5 שנים; הבנק ההולנדי ABN אמרו וחברת הנפט הנורווגית סטאטאויל איבדו 2%



בורסות אירופה נסוגו משיא של עשרה שבועות שרשמו בשבוע שעבר, ונסגרו במגמה שלילית, לראשונה זה שישה ימי מסחר. זאת, על רקע התגברות ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה יעלה השבוע את הריבית בגוש היורו, בעקבות נתוני מקרו שפורסמו היום. בורסת לונדון ירדה ב-0.8%; בורסות פרנקפורט ופאריס איבדו 0.4%.




הירידות באירופה נרשמו גם על רקע דו"חות כספיים מאכזבים של הבנק ההולנדי ABN אמרו וחברת הנפט הנורווגית סטאטאויל. עם זאת, עד כה היתה עונת הדו"חות הנוכחית באירופה חיובית ביותר, וגם היום סיפקו ענק הבנקאות הבריטי HSBC והמו"ל פירסון - המוציא לאור את העיתונים "פייננשל טיימס" ו"אקונומיסט" - תוצאות רבעיניות חיוביות. חברות אירופיות שפירסמו עד כה תוצאות כספיות לרבעון השני, רשמו בממוצע גידול של 22.2% ברווחיהן לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתוני תומסון פייננשל. 61% מהחברות דיווחו על תוצאות שהיו גבוהות מהתחזיות.



בורסות אירופה עלו ב-9% מאז שפל תוך יומי של שבעה חודשים שרשמו ב-14 ביוני, אולם עודן נמוכות בכ-5% משיא של קרוב לחמש שנים שרשמו בתחילת חודש מאי.



מדד בטחון הצרכנים והעסקים בגוש היורו עלה ביולי במפתיע לרמתו הגבוהה ביותר זה חמש שנים, לפי דו"ח של הנציבות האירופית. המדד עלה ל-107.7, שיא מאז מארס 2001. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה ביולי ב-2.5%, מעל ליעד אינפלציה של 2% שהציב הבנק המרכזי של אירופה (ECB). ההערכה היא כי הנתונים מגבירים את הלחץ על הבנק המרכזי להעלות את הריבית בגוש היורו בפגישתו השבוע ל-3%, משיעורה הנוכחי - 2.75%.



המכירות הקמעוניות בגרמניה, הכלכלה הגדולה בגוש היורו, עלו גם הן יותר מהצפוי ביוני. המכירות הקמעוניות עלו ב-1.9% לעומת מאי, אך במונחים שנתיים ירדו ב-0.4%. למרות זאת, היתה העלייה גדולה מתחזיות הכלכלנים.



מספר חברות אירופיות פירסמו היום את דו"חותיהן. הבנק ההולנדי ABN אמרו (סימול AABA.AS) ירד ב-2.3% לאחר שדיווח כי הקצאותיו לחובות בעייתים זינקו ל-430 מיליון יורו ברבעון השני של השנה. הבנק רשם עלייה של 24% ברווח הנקי הרבעוני ל-1.22 מיליארד יורו - מעל לתחזיות האנליסטים. HSBC (סימול HSBA.L) הבריטי, הבנק השלישי בגודלו בעולם, ירד ב-0.3% למרות זינוק של 15% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה.



פירסון (סימול PSON.L), מו"ל "פייננשל טיימס" ו"אקונומיסט", עלתה ב-1% לאחר שדיווחה על עלייה של 17% בהכנסות וירידה קטנה מהצפוי ברווח הנקי.



סטאטאויל (סימול STL.OL), חברת הנפט הגדולה בנורווגיה, ירדה ב-1.9% לאחר שדיווחה היום על גידול של 44% ברווחיה ברבעון האחרון, ל-9.7 מיליארד כתר נורווגי (1.56 מיליארד דולר) - פחות מתחזיות האנליסטים. החברה גם קיצצה את תחזית הרווח לשנה כולה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully