וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אם סיסטמס דב מורן: "אעשה הכל כדי שהמיזוג יצליח, אבל אחר כך אפרוש ואתחיל משהו חדש"

שירלי יום-טוב

31.7.2006 / 20:13

מנכ"ל סנדיסק אלי הררי, על רכישת אם סיסטמס: "זו חתונה - אנחנו ההורים ולא נתווכח מי החתן ומי הכלה, העיקר שאנו מצפים לצאצאים"; מורן: "אלי הציע עסקה שוב, לפני חודשיים"



"זו חתונה, אנחנו ההורים, ולא נתווכח מי החתן ומי הכלה. העיקר הוא שאנו מצפים לצאצאים", כך אמר היום אלי הררי, מייסד ומנכ"ל חברת סנדיסק האמריקאית, שרוכשת את חברת אם סיסטמס הישראלית. סנדיסק תשלם עבור אם סיסטמס 1.55 מיליארד דולר בעסקת החלפת מניות. שתי החברות קיימו מסיבת עיתונאים מחויכת במשרדי אם סיסטמס בכפר סבא, שהבשורה המפתיעה ביותר שלה היתה הכרזתו של דב מורן, שייסד את אם סיסטמס לפני 17 שנה, על כך שבקרוב הוא ייצא לדרך חדשה ולא יישאר בחברה הממוזגת.



אם סיסטמס היא החברה שהמציאה את הדיסק און קי - כונן זיכרון בגודל של מחזיק מפתחות עליו אפשר לאחסן קבצים של מוסיקה, תמונות ומצגות. סנדיסק, שנוסדה בקליפורניה שנה לפני אם סיסטמס, פועלת אף היא בשוק זיכרונות ה-FLSH ומייצרת נגני MP3 וכרטיסי זיכרון למצלמות דיגיטליות. המיזוג בין השתיים, עליו דובר בשוק רבות בשנתיים האחרונות, ייצור חברת ענק בשוק זיכרונות הפלאש, שצפוי להגיע ליותר מ-40 מיליארד דולר תוך חמש שנים.



"זה מאורע חגיגי ומשמח. אנחנו מכירים כבר הרבה שנים. שתי החברות קמו כמעט ביחד אבל כל אחת פנתה לכיוון שלה. התפתחנו יפה לחברה שתמכור השנה במיליארד דולר אבל צריך להמשיך הלאה, לשלב הבא. בחרנו בהתמזגות לתוך סנדיסק כדי להמשיך בפעילות כחברה ישראלית נספחת לסנדיסק, שתוכל לקחת אותנו קדימה. הכרנו היטב את סנדיסק בשנים האחרונות וזה שילוב נפלא, בעיקר בגלל האנשים. עסקים עושים אנשים עם אנשים ולא חברה עם חברה", אמר מורן.



הררי הציע לפני כחודשיים



מורן קיבל מהררי כבר כמה פעמים את ההצעה להתמזג, אך דחה אותה והתעקש לומר בעבר שאם סיסטמס לא פועלת בשביל להימכר. אז מה קרה עכשיו? "אפשר להגדיר אותנו כחברים ואנחנו מדברים הרבה. בערך לפני חודשיים נפגשנו לארוחת ערב ואלי שאל אותי שוב ? למה לא הפעם, ואז התחיל המשא ומתן.



אם כך, לפי דברי מורן אפשר להבין שהמשא ומתן החל בערך בזמן שאם סיסטמס הודיעה על דחיית גיוס של 340 מיליון דולר בנאסד"ק והחלה לבדוק את הקצאות האופציות בחברה בעבר. "התחלנו עוד לפני, אבל ברור שהיה קשה יותר לעשות את הצעד הזה אחרי הנפקה, כך שקשה לומר מה היה קורה אם", אמר מורן. אבל את הרכישה אפשר לראות בקונטקסט של ההסתבכות בנושא האופציות, והצניחה של 25% בשווי אם סיסטמס בעקבותיה.



"אני הולך לעשות הכל כדי שהמיזוג הזה יצליח, אני מחויב לעסקה, למשקיעים ולעובדים. אבל, לאחר מכן, נראה מה אחליט לעשות. אני מניח שאפרוש לדרכי ואתחיל משהו חדש, אבל מוקדם עדיין לדבר על כך ובכל מקרה אני לא פורש לפנסיה", אמר מורן. הררי אמר שהוא ביקש ממורן להישאר "אבל דב אמר שאחרי שאפשר יהיה להגיד שהעבודה הושלמה, הגיע הזמן עבורו לפתוח דף חדש. אני מסכים אתו ואם הייתי בנעליו הייתי מגיע לאותה מסקנה. דב הוא יזם בנשמה".



העסקה תהיה בהחלפת מניות, כך בעלי מניות אם סיסטמס יקבלו עבור כל מניה 0.7 מניית סנדיסק. מורן אומר שהוא סבור שזה הרבה יותר טוב מאשר עסקת מזומן. "סנדיסק היא חברה מעולה ואנו רואים את הפוטנציאל של המניה ? אני משוכנע שהיא תעלה ואני שמח לקבל מניות במקום מזומן. מורן מחזיק כיום כ-6% מאם סיסטמס ? מניות בשווי 84 מיליון דולר. "חלק מהמניות שלי יהיו נעולות לתקופה מסוימת מתוך אמונה במניית סנדיסק". הררי המשיך לפרגן למורן ואמר "דב לא עושה את העבודה שלו בשביל כסף ואם סיסטמס חברה מאוד צנועה. אני לא אסכים שהוא ימשיך לטוס במחלקת תיירים. דב יהיה בעל המניות הפרטי השני בגודלו בסנדיסק".



"נוצרה בעיית פרשנות של חוסר התגובה שלנו"



אם סיסטמס נהגה בשבוע האחרון באופן מעט מוזר. לאחר שפורסמה הידיעה על מכירת החברה ב"ידיעות אחרונות" ביקשנו ממורן תגובה והוא מסר נוסח שהשתמע כהכחשה, אך לא באופן מובהק. לאחר מספר ימים הוציאה החברה הודעה ובה חזרה בה מכל התייחסות לעסקה ? בין אם היא קיימת או לא. "ברגע שהתחילה פרשנות על האין תגובה נוצרה בעיה ואז הוצאנו את ההודעה הרשמית מהחברה", אמר מורן.
העסקה היא אקזיט לכל דבר עבור אם סיטמס אבל מורן חזר היום על משנתו בנושא. "אני לא מאמין בתרבות האקזיטים הישראלית. מקימים חברה כדי שתהיה כאן תעשייה שתגדל ותתפתח, אבל, במקרה של אם סיסטמס הסינרגיה עם סנדיסק כה גדולה שלא להתאחד זה היה לא נכון. הררי שכנע אותי שהוא לא יהפוך את אם סיסטמס למרכז פיתוח שידרדר בהמשך לכלום, כמו שקרה עם כמה חברות שנרכשו על ידי חברות אמריקאיות. המקרה שלנו הוא מקרה מיוחד והוא חייב את המיזוג הזה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully