וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הגביל את תפקודו של שר המשפטים: לא יוכל לכנס את הוועדה לבחירת שופטים עד תום החקירה המתנהלת נגדו

יואב יצחק/Nfc

31.7.2006 / 21:27

המשמעות: עיכוב אפשרי במינוי נשיא לבית המשפט העליון; בנוסף, לא יוכל חיים רמון לעסוק בחנינות ובעניינים הנוגעים לשופטים, לפרקליטים בשירות המדינה או למשטרה



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה את שר המשפטים, חיים רמון, שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים (או דיינים) עד לסיום החקירה נגד רמון וההחלטות בעניינו, הן במשטרה והן בפרקליטות ובידי היועמ"ש. ההנחיה ניתנה לרמון בפגישה שקיימו השניים.



המשמעות המעשית של ההנחיה: עיכוב גדול בבחירת שופטים חדשים, ובכלל זה עיכוב אפשרי במינוי נשיא לבית המשפט העליון - במקום הנשיא, אהרן ברק, היוצא בספטמבר לגמלאות.



במקביל הודיע מזוז לרמון, כי עליו להימנע מכל עיסוק הנוגע לחנינות. כמו כן נאסר על רמון לעסוק בתלונות ו/או עניינים משמעתיים הנוגעים לשופטים או לפרקליטים בשירות המדינה ובעניינים הנוגעים לאכיפת החוק מצד המשטרה והפרקליטות. רמון יוכל להמשיך לעסוק בחלק מענייני משרדו, לרבות קידום חוקים, אך בתנאי שאלה אינם נוגעים לסעיפי חוק עליהם עבר, לכאורה.



בפגישה ביקש רמון מהיועמ"ש לפעול להחשת הטיפול בחקירה המתקיימת נגדו, בחשד שביצע מעשה מגונה באישה. רמון הביע את ביטחונו בכך שבסיומו של ההליך יתברר כי לא ביצע מעשה מגונה. מזוז הבטיח לעשות את הדרוש כדי לסיים את הטיפול בהקדם האפשרי, וזאת, בין היתר, כדי להימנע מעיכוב ממושך בפעילותה של הוועדה לבחירת שופטים.

אומ"ץ: למנות שר משפטים במקום רמון



תנועת אומ"ץ, שבראשה עומד העיתונאי אריה אבנרי, פנתה אל היועמ"ש בבקשה שינחה את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, למנות ממלא מקום לשר המשפטים, כל עוד נבצר מרמון למלא את תפקידו, עקב החקירה הפלילית המתנהלת נגדו.



אומ"ץ כותבת למזוז, באמצעות בא כוחה, עו"ד בעז ארד, כי "במצב הדברים הנוכחי, יש פגיעה מתמשכת בשלטון החוק, עקב נבצרותו של שר המשפטים, אשר תביא, בהכרח, אף למניעת כינוס הוועדה למינוי שופטים, כל עוד מתנהלת חקירה פלילית נגד שר המשפטים".



בפניית העמותה נאמר עוד: "מאחר ששר המשפטים לא השכיל לנהוג כמתחייב ממשרתו החשובה, ולא ראה לנכון להודיע על צאתו לחופשה עד סיום החקירה, נדרש מינוי ממלא מקום, אשר ימלא את כל סמכויות השר, אשר נבצר מהשר המכהן להפעילן כיום".



הידיעה המקורית פורסמה באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully