וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה לדאגה עבור באפט? בגלל המלחמה בצפון ישקר מתקשה לעמוד בלוחות הזמנים ליצוא

אורה קורן

31.7.2006 / 22:47

מפעלי החברה הושבתו לשלושה ימים, אך לאחר מכן חזרו לפעול בנוכחות מלאה; מנכ"ל החברה, יעקב הרפז: "אנחנו משתדלים" ועושים את הדברים הכי טוב שאפשר



בחברת ישקר, שנרכשה באחרונה על ידי וורן באפט תמורת ארבעה מיליארד דולר,נרשמו בימים האחרונים קשיים בעמידה בזמנים ביצוא כתוצאה מהמלחמה בצפון. יו"ר ישקר, איתן ורטהיימר, ששהה אתמול במפעלי החברה בגליל סירב להתייחס לדברים. מנכ"ל החברה, יעקב הרפז, אמר בתגובה כי "אנחנו משתדלים ועושים את הדברים הכי טוב שאפשר".



מפעלי ישקר בתפן שבגליל הושבתו למשך שלושה ימים. אתמול מסרו מקורות, כי לאחר ההשבתה חזר המפעל לעבודה בנוכחות מלאה או כמעט מלאה. הלקוחות הזרים של ישקר מצפים למשלוחים במועד שנקבע בחוזה. "את הלקוחות שלנו לא ממש מעניין מה קורה כאן, אף אחד מהם לא שואל על המצב", אמר הרפז. בתשובה לשאלה, אם בעל השליטה החדש בחברה, וורן באפט, יגיע לביקור המתוכנן במפעלי ישקר בתפן בספטמבר, ענה הרפז: "אנחנו מתעסקים עכשיו בדברים הרבה יותר חשובים, אנחנו עוסקים בעבודה".



מפעלי קבוצת ורטהיימר בצפון כוללים את ישקר, טכנולוגיית להבים וטקג'ט. לדברי מקורות, במפעל טקג'ט מתייצבים לעבודה מדי יום 80%-60% מהעובדים. לדבריהם, בטכנולוגיית להבים שבנהריה נוכחות העובדים "חלקית". ישקר נמצאת בבעלות באפט. טכנולוגיית להבים נמצאת בבעלות פראט אנד ויטני האמריקאית (%50) ומשפחת ורטהיימר (%50) ומייצרת להבים למנועים. טקג'ט נמצאת בבעלות רולס רויס (%50) וטכנולוגיית להבים (%50), ומייצרת רכיבים למנועי רולס רויס. כמה ימים לפני פרוץ המלחמה העביר וורן באפט ארבעה מיליארד דולר תמורת השליטה (%80) שרכש בישקר.



לפני כשבועיים, ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה, אמר איתן ורטהיימר כי מפעלי ישקר עובדים כרגיל וכי באפט לא פנה אליו לשמוע על המצב והשלכותיו על ישקר. "באפט השקיע בישקר בגלל התוצאות הכספיות, ובאלה אין סיבה לשינוי", אמר ורטהיימר. "עברנו כבר תקופות כאלה וגרועות יותר, והגענו להישגים שהובילו להשקעה של באפט בישקר. אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully