וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הגז הטבעי השלים זינוק של 35% ביולי; מחיר הנפט קפץ ביותר מדולר לאחר הודעת אולמרט כי אין הפסקת אש

TheMarker

31.7.2006 / 22:53

מחיר הגז הטבעי רשם הזינוק היומי החד ביותר השנה, ונסגר במחיר של 8.211 דולרים למיליון Btu, בעקבות גל חום במזרח ארה"ב; מחיר הנפט נסגר ב-74.4 דולר לחבית



מחיר הגז הטבעי רשם את הזינוק היומי החד ביותר השנה על רקע גל חום, שפקד את החוף המזרחי והמערב התיכון של ארה"ב, אשר גרם לביקוש מוגבר לחשמל. מחיר הנפט הגולמי עלה ביותר מדולר, ונסגר מעל לרמה של 74 דולר לחבית, על רקע חששות מהסלמה בלחימה בלבנון.



החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 8.211 דולרים למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu), זינוק של 1.03 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הגז הטבעי השלים בכך זינוק של 35% בחודש יולי.



מזג האוויר בערים דוגמת סנט לואיס ומיניאפוליס בארה"ב נסק היום ל-38 מעלות צלזיוס, ותחנות כוח הפועלות על גז טבעי נדרשו להגדיל את התפוקה לאור הביקוש המוגבר לחשמל עקב הפעלת מזגנים. לפי התחזיות צפוי מזג האוויר החם מהרגיל במזרח ארה"ב להימשך השבוע.



מחיר הנפט, אשר נסגר ביום שישי בשפל של חודש על רקע הערכות כי צפוי פתרון דיפלומטי ללחימה בלבנון, שב לעלות היום לאחר שראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, הודיע כי אין הפסקת אש בלבנון. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 74.4 דולר לחבית, עלייה של 1.16 דולר, בניו יורק. עם זאת, בסיכום חודשי ירד מחיר הנפט ב-0.5%.



אולמרט אמר היום בנאום לאומה כי הלחימה נמשכת, ולא תהיה הפסקת אש בימים הקרובים. "אנו נחושים לנצח במאבק", אמר. "הלחימה נמשכת. אין הפסקת אש ולא תהיה הפסקת אש בימים הקרובים", פתח אולמרט את נאומו. "צה"ל נלחם באוויר, בים וביבשה. ממש ברגעים אלה חטיבות צה"ל מתקדמות בדרומה של לבנון כדי לחסל את תשתיות הטרור שם. וזאת התשובה לשאלה".



מחיר הנפט עלה היום גם על רקע הודעת ממשלת רוסיה, כי דליפה שהתגלתה באחד מצינורות הנפט המרכזיים המובילים את הזהב השחור לאירופה. הדליפה, שנתגלתה בקו נפט סמוך לגבול עם בלארוס, עוררה חששות לפגיעה באספקת הנפט מרוסיה - שהיא יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם.



מחיר הנפט נסק ב-14 ביולי לשיא נומינלי של 78.4 דולר לחבית, על רקע חששות כי ההסלמה בעימות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון תבעיר את המזרח התיכון כולו. עם זאת, השיא שנרשם עודנו נמוך משיא מותאם אינפלציה שנרשם בתחילת שנות ה-80, בעקבות המהפכה האיסלאמית באיראן - מעל ל-90 דולר לחבית.



חששות כי הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה יגרום לפגיעה באספקה מאיראן, יצרנית הנפט השנייה בגודלה במזרח התיכון והרביעית בגודלה בעולם, עוררו את העליות בנפט באחרונה. אזור המפרץ הפרסי מפיק 30% מאספקת הנפט העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully