וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.3%

טל לוי

1.8.2006 / 17:42

תדיראן קשר צללה ב-8.8%. מגדל וכלל איבדו כ-3.2% כל אחת. הפועלים ולאומי חתמו בירידות של 2.6% ו-1.9%, בהתאמה

תל אביב חתמה את יום המסחר השלישי בשבוע בירידות שערים מלוות במחזורי מסחר בינוניים. המעו"ף רחוק כעת בכ-3% מרמתו ביום שלפני חטיפת שני החיילים שהובילה לעימות עם חיזבאללה.

המסחר התנהל היום על רקע החלטת הקבינט המדיני-בטחוני שאישר הלילה את הרחבת פעולת צה"ל בלבנון. צה"ל פעל הבוקר בכמה אזורים בעומק לבנון, בגזרה המרכזית ובגזרה המערבית. מטרת הפעולה הקרקעית היא להשלים עד ליום חמישי את הריסת קו המוצבים של חיזבאללה לאורך הגבול, והכוחות עוסקים הבוקר בהריסת המוצבים ובחיפוש אחר אמצעי לחימה.

בניגוד לשמועות על הפסקת אש קרובה ועל השבתת פעילות חיל האוויר ליומיים, אמר אתמול ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי "הלחימה נמשכת. אין הפסקת אש ולא תהיה הפסקת אש בימים הקרובים". בנאום בפני ראשי רשויות אמר ראש הממשלה, כי "המערכה טרם הושלמה. עוד ימי לחימה לא מעטים מחכים לנו. טילים ורקטות עוד ינחתו, ושעות של חשש, חוסר ודאות וגם כאב, דמעות ודם עוד צפויות לנו. אנחנו לא נוותר ולא נפסיק. נמשיך להילחם עד שנשיג את המטרות ואת היעדים אותם קבענו".

מדד המעו"ף ירד ב-1.3% ל-790.5 נקודות, כשכל מניותיו למעט טבע ונייס, חתמו בירידות שערים; מדד תל אביב 100 ירד ב-0.9% ל-808 נקודות; התל טק 15 שפתח בעלייה של כ-1% את בוקר המסחר - חתם בתוספת צנועה של 0.2% בלבד. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-790 מיליון שקל בלבד. ירידות של כ-1% בנאסד"ק בפתיחת המסחר בוול סטריט חיזקו את המגמה השלילית לקראת הנעילה.

גם בשוק הסולידי נרשמו היום ירידות מחירים קלות. השחרים השקליים הארוכים ירדו בשיעורים של עד ל-0.1% וכך גם הגלילים הצמודים.

הירידות התרכזו, כצפוי, בעיקר בחברות מוטות פעילות בישראל, ובכלל זה הבנקים שירדו בכ-1.8% והפיננסים (הכוללים גם את מניות הביטוח ואת בתי ההשקעות), שירדו ב-1.6%. מניית הפועלים ירדה ב-2.6% במחזור של כ-78 מיליון שקל - השני בהיקפו. מניית לאומי ירדה 1.9% במחזור של כ-37 מיליון שקל.

דיסקונט חתמה בירידה של 0.1%, אחרי שעלתה אתמול ב-3% על רקע המלצה חמה מבנק ההשקעות דויטשה בנק. מניית המזרחי ירדה בשיעור קל של 0.35% במחזור ער של כ-18 מיליון שקל, אחרי שהבנק זכה היום להמלצה מדויטשה בנק - שהעלה את הדירוג לבנק מ"החזק" ל"קנייה" והותיר את מחיר היעד בגובה 30 שקל.

אורמת תיקנה היום כלפי מטה עם ירידה של 2.5%, לאחר שהוסיפה אתמול 5.7%. המניה ריכזה מחזור של כ-25 מיליון שקל. החברה הבת של אורמת, אורמת טכנולוגיות, הודיעה כי זכתה במכרז להקמת 3 תחנות כוח גאותרמיות באינדונזיה. היקפו הכספי של הציוד שתספק אורמת טכנולוגיות הוא 200 מיליון דולר מתוך היקפו הכולל של הפרויקט, שיגיע ל-600 מיליון דולר ושבו משתתפות חברות נוספות. בית ההשקעות מריל לינץ' העניק למניית אורמת המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 53 שקל - 23% מעל למחירה.

אודיוקודס זינקה ב-6.1% במחזור של 4.4 מיליון שקל - פי 2 מהממוצע בו היא מורגלת, לאחר שדיווחה אמש לאחר הנעילה בוול סטריט כי הכנסותיה ממוצרים להעברת קול באינטרנט, צמחו ברבעון החולף ב-16.7% לשיא של 33.3 מיליון דולר, והרווח שלה - בנטרול הוצאות על מימוש אופציות ומניות והוצאות חד פעמיות נוספות - הגיע ל-5.1 מיליון דולר.

מדד תל אביב נדל"ן 15 חתם בירידה של כ-0.6% לאחר שפתח בעלייה מתונה. אפריקה ירדה ב-1.8%, אחרי שנהנתה אתמול מזינוק של 6.1% במחזור ער מהרגיל בעקבות המלצה חמה מבנק ההשקעות דויטשה בנק עם מחיר יעד של 290 שקל מול מחיר של 239 שקל הבוקר בתל אביב. GTC עלתה ב-3.4% אחרי שהודיעה כי רכשה ביחד עם שותפה סינית קרקע בשייאניאנג בתמורה ל-41 מיליון דולר.

תדיראן קשר צנחה ב-8.8% במחזור של כ-10 מיליון שקל לאחר פרסום הדו"חות הכספיים, המשקפים ירידה במרבית הפרמטרים. הכנסות החברה ירדו ב-11% והסתכמו ברבעון השני של 2006 ב-63.3 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה ירד אמנם רק ב-9% לכ-10.9 מיליון דולר אבל החברה ניצלה מהנפילה בשורה התחתונה בעיקר הודות להכנסות מימון גדולות.

החברה לישראל חתמה את המסחר בירידה של 0.7%. היום פורסם ב-TheMarker כי דירקטוריון החברה לישראל צפוי לאשר היום את כניסתה למו"מ עם פז וכי על פי המסתמן, החברה לישראל תרכוש נתח גדול של פז, אך לא תחזיק בשליטה בחברה. שווי העסקה מוערך במאות מיליוני דולרים. על פי ההערכות, חברת פז תודיע בקרוב על הנפקה בבורסה וכך תזרים הון נוסף לתוך החברה.

מניות טבע עלו היום ב-0.3% במחזור הגבוה ביותר בתל אביב - כ-98 מיליון שקל, בין היתר, על רקע חמש סיבות שמנו בבית ההשקעות המברכט להשקעה במניית ענקית הפרמצבטיקה הישראלית.

תעודות הסל המשיכו גם הן לרכז עניין. מניות קסם שורט - המספקות תשואה ביחס הפוך לעלייה במעו"ף - עלו ב-1.95% במחזור ער של 16.6 מיליון שקל. קסם בנקים, שעוקבת אחר מדד הבנקים, ירדה ב-1.7% במחזור של 15 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully