וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדיראן קשר: הרווח התפעולי נפל ב-43% ל-8.6 מ' ד'

נתן שבע

1.8.2006 / 14:05

הכנסות מימון הצליחו להציל את החברה מנפילה משמעותית יותר ברווח הנקי - שירד ב-10% ל-12.1 מיליון דולר

עוד רבעון חלש עבור תדיראן קשר שבשליטת אלביט מערכות, שמציגה ירידה בכל הפרמטרים החשבונאים לעומת הרבעון המקביל. הכנסותיה של החברה ירדו ב-11% והסתכמו ברבעון השני ב-63.3 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה ירד אמנם רק ב-9% לכ-10.9 מיליון דולר אבל החברה ניצלה מהנפילה בשורה התחתונה בעיקר הודות להכנסות מימון גדולות. החברה מציינת כי לאחר שלוש שנים של צמיחה מהירה בגין עסקות עם לקוח אסייאתי, היא מתכנסת לרמת הכנסות נמוכה יותר מזו שהיתה מקובלת בשנים קודמות.

הרווח הגולמי של החברה נפגע אף הוא מהקיטון במכירות וממכירות בעלות רווחיות נמוכה יותר, ולכן הוא נחתך ב-25% ל-61.2 מיליון דולר. בנוסף, סבלה החברה מהתייקרות השכר בעקבות הייסוף בשקל ביחס לדולר. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי נפל ב-43% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-8.6 מיליון דולר.

לחברה נותרו הכנסות מימון בסך של 4.3 מיליון דולר לעומת סכום שולי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהייסוף בשקל אל מול הדולר. צבר ההזמנות של החברה גם הוא לא מבשר טובות וירד לרמה של 307 מיליון דולר לעומת 320 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם ו-347 מיליון דולר בסוף 2005. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי והסתכם ב-15.4 מיליון דולר, גרוע יותר מהרבעון המקביל, אז צרכה החברה מזומנים לפעילות שוטפת שהסתכמו ב-4.3 מיליון דולר.

החברה מציינת עוד כי ללחימה בצפון יש השפעה דו כיוונית: מצד אחד לקוחות מעכבים הצטיידות במוצרי החברה, דבר שעשי להשפיע לרעה על כניסת הזמנות בתקופה הקרובה. מאידך, "עשויים להתפתח צרכים נוספים כתוצאה מהלחימה", לדבריה. החברה מציינת כי מוקדם להעריך בשלב הזה את ההשפעות לטווח ארוך שיש למלחמה בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully