וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע זינקה ב-3.5% בשל מכירות שיא לקופקסון

נתן שבע

2.8.2006 / 17:41

הבעת האמון של הנגיד פישר במשק חיזקה את ידי המשקיעים. המעו"ף עלה ב-1.8% ורחוק בכ-1.5% מרמתו ערב הלחימה

המשקיעים בבורסה לא התרגשו מחידוש ירי הקטיושות על הצפון וירידות השערים אתמול בארה"ב, והעדיפו להסתכל על האור הירוק שנתנה ארה"ב לישראל להמשיך בלחימה עד השגת המטרות. גם דבריו של הנגיד סטנלי פישר כי הכלכלה הישראלית לא תיפגע מהותית אם המלחמה תסתיים בקרוב - עזרו למשקיעים. מדד המעו"ף עלה ב-1.8% וחצה את רמת ה-800 נקודות ל-804 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס בשיעור דומה לרמה 822 נקודות ומדד התל טק הוסיף 2.75%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

הפעילים המשיכו להיאחז בכל פירור מידע המגיע מהזירה הצפונית, אבל גם במאמצים המדיניים והלחצים המדיניים שמופעלים על ישראל. הבוקר פורסם כי הממשל האמריקאי אינו מתכוון ללחוץ על ישראל להפסיק את המבצע הצבאי, מה שמותיר לישראל זמן נוסף להשיג את מטרותיה.

גם דבריו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, חיזקו את ידי המשקיעים. הנגיד ציין כי נקודת המוצא של התקציב לפני האירועים, תאפשר לממשלה לעמוד ביעד הגירעון ב-2006 גם בתנאים אלה - אם הלחימה תסתיים בתוך זמן קצר. מבחינת הבורסה, המלחמה כבר נשארה הרחק מאחור והיא רחוקה כ-1.5% מאז הרמה בה הייתה ערב הלחימה.

מחר לא ייתקיים מסחר בבורסה לרגל צום תשעה באב, כך שהפעילים יוצאים לסוף שבוע ארוך. בסיכום ארבעת ימי המסחר, תיקן מדד המעו"ף ב-2% ומדד תל אביב 100 מטפס 2.2%.

טבע ממשיכה במסע התיקון של המניה, שהוסיפה היום 3.5% על רקע מכירות שיא לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון - ברבעון השני של 2006. המכירות צמחו ב-22% לרמה של 353 מיליון דולר. מאז השפל אותו רשמה החברה לפני עשרה ימים, זינקה המניה בכ-15%.

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, העריך היום בראיון ל-TheMarker כי שווייה של אפריקה ישראל כפול משווייה כיום. המניה קפצה בתגובה ב-4.8% והשלימה זינוק של 56% מתחילת השנה.

מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, נסחרו גם הן במגמה חיובית והוסיפו 1.5% ו-3% בהתאמה.

אלווריון זינקה ב-16% בתגובה לדו"ח לא מדהים. גם לאחר הזינוק היום צללה המניה בכ-35% מאז תחילת השנה. החברה, שדיווחה על התוצאות לאחר סגירת המסחר אתמול, רשמה ברבעון השני הפסד של 28 מיליון דולר על הכנסות של 50.5 מיליון דולר. ההפסד נבע בעיקרו ממחיקת ההשקעה בחברת אינטרווייב, אותה רכשה בדיוק לפני שנה וחצי.

תדיראן קשר המשיכה לאבד גובה, ולאחר שצנחה ב-8.8% אתמול בעקבות דו"חות לא מחמיאים, היא איבדה היום עוד 2.4%. למרות התוצאות, במיטב חזרו על המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 180 שקל - 33% מעל מחירה בשוק.

נייס קפצה ב-3.9% לאור תוצאות חזקות של החברה ברבעון השני של השנה, בהן היא עקפה את תחזיות האנליסטים והעלתה תחזיות להמשך השנה. הכנסות החברה צמחו בכ-35% ל-98 מיליון דולר והרווח הנקי עלה ל-10 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully