וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.408 שקלים

טל לוי

2.8.2006 / 15:46

בבנקים מדווחים בימים האחרונים על מחזורי מסחר נמוכים, המאופיינים בעיקר בפעילות של הבנקים המקומיים


הדולר התחזק היום קלות ב-0.18% ושערו היציג נקבע על 4.408 שקלים, לאחר שבמהלך היום נסחר גם ברמות של פחות מ-4.40 שקלים. בכך ממשיך הדולר להסחר קרוב לרמתו ערב חטיפת 3 החיילים בגבול הצפון, שהובילה ללחימה בחיזבאללה. היורו הוסיף 0.42% ושערו היציג נקבע על 5.642 שקלים.

בבנקים מדווחים בימים האחרונים על מחזורי מסחר נמוכים, המאופיינים בעיקר בפעילות של הבנקים המקומיים. בעוד כשבוע צפוי יו"ר הפדרל ריזרב להכריז על גובה הריבית בארה"ב. אתמול עמדו הסיכויים להעלאה על 25% אולם, כיום עומדים סיכויים אלה על 43%, וזאת לאור החששות מאינפלציה. זו באה לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן בארה"ב, אשר עלה ביוני, בניכוי אנרגיה ומזון, ב-2.4% - העלייה החדה ביותר מאז אפריל 1995.

חוסנו של השקל מול הדולר דווקא בימי לחימה - אינו ייחודי רק לשוק המט"ח. הדולר כבר נסחר ברמתו ערב פרוץ הלחימה, וגם הבורסה רחוקה 2.5% בלבד מרמתה דאז. ביומיים הראשונים ללחימה איבדה הבורסה 8% ואילו הדולר התחזק ביותר מ-2% אולם, מאז נרשם תיקון איטי אך מתמיד שמחזיר את רמות המסחר לקדמותן.

ההנחה בשוק ההון היא שהלחימה קצרת מועד, וכבר נשמעים קולות הקוראים להפסקת אש מצד ארה"ב. מנגד, מגבירה ישראל את הלחץ על חיזבאללה במטרה לסיים את הלחימה כמה שיותר מהר ולשוב לשגרה.
נגיד בנק ישראל כתב כי אומנם צפויה אינפלציה בטווח הקצר בשל האירועים בצפון, אולם מנגד ציין כי בעקבות האירועים הבטחוניים - צפויה פגיעה מסוימת בהכנסות ממסים ועלייה בהוצאה הממשלתית, עקב הגדלת הוצאות הביטחון והפיצויים לתושבים שנפגעו מהעימות. עם זאת, נקודת המוצא של התקציב לפני האירועים תאפשר לממשלה לעמוד ביעד הגירעון ב-2006 גם בתנאים אלה, אם הלחימה תסתיים בתוך זמן קצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully