וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות נוספות לזכייני ערוץ 2 ו-10

רוני קורן-דינר

2.8.2006 / 13:13

הרשות השנייה החליטה לפטור את הערוצים מתמלוגים ולהסיר את ההגבלות על מספר הפרסומות. הקלות גם לזכייני הרדיו האזורי

הרשות השנייה החליטה על שורה של הקלות לזכייניות ערוץ 2 ו-10, וכן לזכייניות הרדיו האזורי, לאור היערכותן המיוחדת לשידורים בתקופת המלחמה בצפון. בין ההקלות המרכזיות שייהנו מהן רשת, קשת וערוץ 10, יהיו פטור מתמלוגים לתקופה זו, צמצום הגירעון של חברות החדשות על ידי הרשות והסרת המגבלות על מספר הפרסומות בשעות צפיית השיא.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, הטילה בשבוע שעבר על ועדת הכספים של המועצה לבחון את השלכות מצב המלחמה על זכייניות הרדיו האזורי והטלוויזיה. אתמול נפגשה הוועדה עם הזכייניות, והתרשמה מהוצאותיהן - פריסת ניידות שידור והוצאות הקשורות לתוספת כוח אדם ולוגיסטיקה ועלויות טכנולוגיות, לצד ירידה ניכרת בהכנסות מפרסום. הוועדה המליצה לרשות על שורה של הקלות לתקופת המלחמה, עד לסיומה.

ההקלות לתחנות הרדיו האזורי יהיו בעיקר בפטור מתמלוגים, שעלותם לכל תחנת רדיו כ-215 אלף שקל בשנה. יו"ר המועצה דאבוש תפנה לשר האוצר כדי לפטור את הזכייניות מתשלום התמלוגים במשך תקופת המלחמה, ולדחות את תשלום התמלוגים עבור הרבעון הבא לשנת הכספים הבאה. נוסף על כך תמליץ דאבוש בפני השר על סיוע כספי לתחנות הרדיו, עקב הפגיעה בהכנסותיהן.

זכייניות ערוצים 2 ו-10 יזכו להקלות מפליגות יותר. מחויבויות ההפקה בז'אנר עילי (דרמה ותעודה) יוקפאו באופן יחסי לזמן הלחימה; הוועדה תמליץ על חבילת הקלות בכללי הפרסום, בנוסף לאישור שכבר ניתן להגביר חסויות, כך שלמעשה יוכלו הזכייניות לשבץ פרסומות בשעות צפיית השיא לפי שיקול דעתן.

הרשות אישרה לזכייניות לנייד את דקות הפרסום לאורך כל היום, כך שבשעות הבוקר והלילה, שבהן יש פחות ביקוש, הן יוכלו לשבץ פחות פרסומות, ובשעות הערב יוכלו לשדר יותר פרסומות. זאת, בתנאי שלא יחרגו מזמן פרסומות בשיעור של 10% מזמן השידור הכולל. עד כה, מותר היה לזכייניות לנייד דקות פרסום רק בין שעתיים צמודות של שידורים. בנוסף, יוכלו הזכייניות להזכיר חסויות של גופים מסחריים ללא הגבלה מפורשת, במקום הכלל המתיר שני אזכורים בשעה.

הקלה משמעותית נוספת היא בתקציב החדשות, וכאן מדובר בהקלה שמשמעותה השתתפות בהוצאות על ידי הרשות השנייה. הרשות עדיין לא התחייבה לאחוז ההוצאות שתכסה על מנת לסייע בצמצום גירעון חברות החדשות שנכנסו לסחרור הוצאות בתקופה זו, אך ככל הנראה מדובר בסיוע של מאות אלפי דולרים. ברשות מדגישים כי הסיוע הכספי יהיה רק עבור הגירעון שנוצר בשל המלחמה מחודש יולי 2006.

בדומה לסיוע לתחנות הרדיו, גם בעניינן של זכייניות הטלוויזיה תפנה דאבוש לשר האוצר בבקשה לבטל את תשלום התמלוגים באופן יחסי לזמן תקופת המלחמה - הטבה בשווי מאות אלפי שקלים. פנייה זו מתווספת לפניית יו"ר המועצה לשר האוצר בבקשה להפחתת התמלוגים של הזכייניות, מ-4% מההכנסות לשנה ל-3%-2.5%, כפי שמשלמים גופי תקשורת אחרים.

נורית דאבוש אמרה כי "מדובר ביוזמה וסיוע נקודתיים לתקופת המלחמה, אשר יאפשרו לזכייניות להמשיך ולהעניק לציבור הצופים והמאזינים שידורים חדשותיים בזמן אמת, למרות השינוי המהותי בשוק. זכייניות הרשות השנייה, הן בטלוויזיה המסחרית ציבורית והן בתחנות רדיו האזורי, מגלות אחריות ציבורית רבה בשידורים שלהן ובתכניות שהן משדרות לציבור, ואנו מחויבים לסייע להן להמשיך את הפעילות המבורכת שלהן לטובת הציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully